Forlys pære

(udmeldt) adica1
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:39

Forlys pære

Indlægaf (udmeldt) adica1 » 4. apr 2019, 12:35

Jeg har en C3 fra 1977 og skulle i dag skifte forlyspære på den i den ene side. Jeg har tidligere købt 2 stk. så jeg kunne skifte dem i begge sider samtidigt.
Jeg kikkede på nettet for at finde en beskrivelse af hvordan jeg bedst kunne gøre det – forhåbentligt så jeg ikke forstyrrede justeringen af forlygterne.
Jeg fandt flere beskrivelse med hvordan man kan gøre og endte med at følge denne som jeg har indsat herunder.

Open the headlights manually (or whatever method you prefer).
Remove the 4 screws that hold the outer headlamp trim bezel.
Remove the three screws that hold the headlamp stainless steel ring on.
Pull the bulb out of the socket (the bucket you have off).
Wiggle the connector and it will eventually come off.
Install the socket on your new headlamp.
Place headlamp into the bucket. There will be index parts on the headlamp that will go into grooves in the bucket to align them.
Install stainless steel retaining ring.
Install outer trim bezel
You can either manually close them or when your done just start your engine and they'll close up on their own.

Tak til en der hedder “theandies” for denne beskrivelse. Jeg poster dette her så andre kan bruge beskrivelsen hvis de har lyst til det. For mig var den meget nem at følge og udskiftning af de 2 forlyspærer gik hurtigt og uden problemer (Jeg undskylder at det er på engelsk).
Vedhæftede filer
Forlys pære udskiftning.jpg
Forlys pære udskiftning.jpg (355.91 KiB) Vist 5267 gange

Hightower
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. apr 2019, 20:42

Re: Forlys pære

Indlægaf Hightower » 27. maj 2019, 16:37

Hej Adica1.
Jeg har lige fundet ud af at en af mine forlygte pærer er sprunget. Jeg har samme model og årgang som din. Jeg syntes det er en god beskrivelse af hvordan man skifter pæren. Men jeg står nu og mangler én. Hvor har du købt dine pærer henne? Jeg kan umiddelbart ikke få nogen hits i DK, men den er da til at finde på Ebay. Hvis den kan købes herhjemme i DK må du godt lige give et praj om hvor.
På forhånd tak, og med venlig hilsen
Niels fra Silkeborg

glasmand
Indlæg: 25
Tilmeldt: 19. dec 2005, 20:48

Re: Forlys pære

Indlægaf glasmand » 27. maj 2019, 16:57

Prøv firstmile, de har dem måske! Det står på vores hjemmeside, de støtter klubben så støt dem!

Hilsen Michael

Hightower
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. apr 2019, 20:42

Re: Forlys pære

Indlægaf Hightower » 28. maj 2019, 10:24

Hej Michael.
Jeg fandt dem i går aftes, og de er bestilt. Jeg køber 2, og gemmer den ene gamle der stadig dur som nød reserve. Tak for tippet.


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster