Bremsepedal på C3 er hård når motor er stoppet, men går i bund når motor startes
: 22. apr 2015, 13:10
Kære med-entusiaster .....
Jeg er helt ny i corvette clubben, og har netop invisteret i en dejlig C3 cabriolet fra 1973.... En skøn bil som jeg glæder mig utrolig meget til at få på vejen.
Bilen er min første corvette.... så jeg er på helt bar bund hvad angår det tekniske på sådan en :-)
Det der umiddelbart burde være en smal sag, har vist sig at blive til en større hovedpine blandet med en del frustration .... og jeg håber her meget på jeres hjælp. (Har lige kort haft en behagelig snak med vores formand :-)... men vil gerne høre om der evt. kunne være andre der har oplevet selv samme problemstilling )
Problemet består i følgende:
På bilen er der helt nye bremsecaliber/ bakker + klodser for håndbremse, bremseslanger/rør, bremseforstærker og hovedcylinder.
Efter udluftning af bremsesystemer med "bløde-metoden" og start fra caliber længst væk fra hovedcylinder oplever jeg følgende:
En meget hård bremsepedal når motoren er stoppet .. men en bremsepedal der langsomt kan presses helt i bund når motoren er startet, samt en pedal der går meget langsomt tilbage til udgangsposition.
Jeg er meget i tvivl om, om dette skyldes luft fer komprimeres i systemet ... altså luft jeg ikke har fået ud efter udluftning. Jeg overvejer at sætte overtryl i hovedcylinderen og derved tvinge luften igennem systemet. (Har prøvet at suge ude fra caliberene uden held)
Håber meget i kan hjælpe med stort og småt ....
Mvh Thomas
Jeg er helt ny i corvette clubben, og har netop invisteret i en dejlig C3 cabriolet fra 1973.... En skøn bil som jeg glæder mig utrolig meget til at få på vejen.
Bilen er min første corvette.... så jeg er på helt bar bund hvad angår det tekniske på sådan en :-)
Det der umiddelbart burde være en smal sag, har vist sig at blive til en større hovedpine blandet med en del frustration .... og jeg håber her meget på jeres hjælp. (Har lige kort haft en behagelig snak med vores formand :-)... men vil gerne høre om der evt. kunne være andre der har oplevet selv samme problemstilling )
Problemet består i følgende:
På bilen er der helt nye bremsecaliber/ bakker + klodser for håndbremse, bremseslanger/rør, bremseforstærker og hovedcylinder.
Efter udluftning af bremsesystemer med "bløde-metoden" og start fra caliber længst væk fra hovedcylinder oplever jeg følgende:
En meget hård bremsepedal når motoren er stoppet .. men en bremsepedal der langsomt kan presses helt i bund når motoren er startet, samt en pedal der går meget langsomt tilbage til udgangsposition.
Jeg er meget i tvivl om, om dette skyldes luft fer komprimeres i systemet ... altså luft jeg ikke har fået ud efter udluftning. Jeg overvejer at sætte overtryl i hovedcylinderen og derved tvinge luften igennem systemet. (Har prøvet at suge ude fra caliberene uden held)
Håber meget i kan hjælpe med stort og småt ....
Mvh Thomas