knastaksel og ventilløfter.
: 2. maj 2014, 08:34
Teknisk spørgsmål jeg håber at der er nogle der kan hjælpe med.
Jeg har en C3 fra 73 small block som jeg fik hjem i starten af 2010, umiddelbart efter gik knastakslen i stykker, skide ærgerligt men det kan ske.
Nå men til mekaniker med den, der blev så udskiftet til et knastakselkit Edelbrock Chevy sb samt stødstænger (769416) incl. hvad der hører med ved sådan en omgang.
Der blev sagt at den ville få den rigtige indkøringstid med den rigtige olie osv. og det var nok derfor at den var gået stykker i første omgang.
Efter ca. 500 km (jeg kører ikke så meget) er den gået i stykker igen, jeg har i mellemtiden fundet en anden mekaniker som skal lave den, og han siger at den nok er gået i stykker fordi at den ikke er blevet tilkørt korrekt. Nu kommer spørgsmålet så, kan det tænkes at det er noget andet der gør at knastakslen går i stykker.
Motorbeskrivelse:
350 bored 30 over (original block)
9.5 to 1 compression
oversized forged lunati pistons
Chevy "pink" rods w/arp high strength rod bolts
Holley systemax II aluminum cylinder heads
Holley systemax II aluminum intake manifold
Lunati high lift camshaft & matching lifters
Lunati chromoly pushrods
Holley 750 double puper carbs
msd pro-billet distributor
MSD 6al spark control w/ soft touch rev limiter
Hooker competion headers (ceramic coated)
Afco heavyduty aluminum radiator
424 hp
Jeg har en C3 fra 73 small block som jeg fik hjem i starten af 2010, umiddelbart efter gik knastakslen i stykker, skide ærgerligt men det kan ske.
Nå men til mekaniker med den, der blev så udskiftet til et knastakselkit Edelbrock Chevy sb samt stødstænger (769416) incl. hvad der hører med ved sådan en omgang.
Der blev sagt at den ville få den rigtige indkøringstid med den rigtige olie osv. og det var nok derfor at den var gået stykker i første omgang.
Efter ca. 500 km (jeg kører ikke så meget) er den gået i stykker igen, jeg har i mellemtiden fundet en anden mekaniker som skal lave den, og han siger at den nok er gået i stykker fordi at den ikke er blevet tilkørt korrekt. Nu kommer spørgsmålet så, kan det tænkes at det er noget andet der gør at knastakslen går i stykker.
Motorbeskrivelse:
350 bored 30 over (original block)
9.5 to 1 compression
oversized forged lunati pistons
Chevy "pink" rods w/arp high strength rod bolts
Holley systemax II aluminum cylinder heads
Holley systemax II aluminum intake manifold
Lunati high lift camshaft & matching lifters
Lunati chromoly pushrods
Holley 750 double puper carbs
msd pro-billet distributor
MSD 6al spark control w/ soft touch rev limiter
Hooker competion headers (ceramic coated)
Afco heavyduty aluminum radiator
424 hp