Vandpumpe, varme og hvad så ?
: 3. jun 2013, 20:56
Nu skal i bare høre. Damperen har en stor alukøler med dobbelte elblæsere, og de blæser og de blæser.
Tænding og alt muligt er stillet på rullefelt så den side af sagen er også i orden.
Thermostat burde også være pingeling.
Efter ca 5-6-8 kilometers kørsel går elblæserne igang, og det bliver de ved med på resten af turen og 5 minutter efter Damperen har lagt til kaj.
Varmeføleren er monteret i køleren De Witts, og ligger konstant på 195 fahrenheit, men det virker på mig som om, at blæserne blot holder "stand".
Det eneste der er ubekendt i "installationen" er faktisk vandpumpen. Vandpumpen virkede ikke da jeg købte bilen, men der blev "smækket" en anden på, se jeg har ingen mening om hvorvidt den var ny eller gammel eller hvad den nu er, da det foregik hos sælger uden min tilstedeværelse ??
Jeg lever i den tro at en vandpumpe er god nok, indtil den lækker vand, er det korrekt ?
Jeg har på mit udmærkede lager en high volume vandpumpe (som var med i en "pakke" jeg fik fra den rare Tommy), nu har jeg forstyrret Tommy midt i hans eftermiddagslur idag, med emsige spørgsmål til drypperiet af servostyringsolie, som viste sig at være fra tryksiden af oliepumpen, omløberen kunne spændes knap 2 millimeter (max), men så holdt drypperiet også op, utroligt der skal så lidt til, at der kan komme så meget olie ud. Så nu vælger jeg at forstyrre jer allesammen.
Kan den vandpumpe jeg har på min BB være forkert, altså slet ikke være den korrekte til den motor (er det overhovet muligt at montere en forkert type) ? Kan den være slidt uden at udvise visuelle tegn så som dryp, skramleri etc.
Vil en high volume vandpumpe gøre men store fede køler glad, og mine ører der skal høre på det blæseri ?
Fuglefløjt sommerhilsner
Lykkemark
Tænding og alt muligt er stillet på rullefelt så den side af sagen er også i orden.
Thermostat burde også være pingeling.
Efter ca 5-6-8 kilometers kørsel går elblæserne igang, og det bliver de ved med på resten af turen og 5 minutter efter Damperen har lagt til kaj.
Varmeføleren er monteret i køleren De Witts, og ligger konstant på 195 fahrenheit, men det virker på mig som om, at blæserne blot holder "stand".
Det eneste der er ubekendt i "installationen" er faktisk vandpumpen. Vandpumpen virkede ikke da jeg købte bilen, men der blev "smækket" en anden på, se jeg har ingen mening om hvorvidt den var ny eller gammel eller hvad den nu er, da det foregik hos sælger uden min tilstedeværelse ??
Jeg lever i den tro at en vandpumpe er god nok, indtil den lækker vand, er det korrekt ?
Jeg har på mit udmærkede lager en high volume vandpumpe (som var med i en "pakke" jeg fik fra den rare Tommy), nu har jeg forstyrret Tommy midt i hans eftermiddagslur idag, med emsige spørgsmål til drypperiet af servostyringsolie, som viste sig at være fra tryksiden af oliepumpen, omløberen kunne spændes knap 2 millimeter (max), men så holdt drypperiet også op, utroligt der skal så lidt til, at der kan komme så meget olie ud. Så nu vælger jeg at forstyrre jer allesammen.
Kan den vandpumpe jeg har på min BB være forkert, altså slet ikke være den korrekte til den motor (er det overhovet muligt at montere en forkert type) ? Kan den være slidt uden at udvise visuelle tegn så som dryp, skramleri etc.
Vil en high volume vandpumpe gøre men store fede køler glad, og mine ører der skal høre på det blæseri ?
Fuglefløjt sommerhilsner
Lykkemark