Noget af lyset i klimaanlæg i min C5 er slukket...

Teknisks spørgsmål og svar om Corvette C5
jrg-1125
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:31

Noget af lyset i klimaanlæg i min C5 er slukket...

Indlægaf jrg-1125 » 1. jul 2016, 16:14

Hej Corvette folk :seeya:

Der er et par de små pærer i mit klimaanlæg (C5 2003) som ikke lyser mere, så jeg tænker at gøre forsøget med tage det ud og få loddet nye i.
Er her nogen som har prøvet dette og ved hvilken mærke/type af de små pærer der skal anvendes også gerne hvor de kan købes?
Jeg læser mig til at det anbefales at skifte alle 14, når man nu er igang.
Hvordan med skift til små LED istedet?

Erfaringer og forslag er meget velkomne.

Jan G
#1059

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Hej Jan Jeg har ikke selv

Indlægaf Anders #258 » 4. jul 2016, 21:41

Hej Jan

Jeg har ikke selv udført projektet endnu (men det kommer sikkert en dag) - men prøv at kigge på disse to links, der viser en hel masse erfaringer med netop dette:
http://www.corvetteforum.com/forums/c5-tech/1583758-c5-climate-control-dim-dark-display-fix.html
http://www.corvetteforum.com/forums/c5-general/1996579-new-interior-led-mod-thread.html

Dette her er dioderne du skal bruge - har dog ikke undersøgt, hvor man kan købe dem i DK:
http://www.mcmaster.com/#1505k414/=1mfct0

Hvis du alligevel skal skifte, så overvej om de skal være hvide eller du vil have røde/blå som i nogen af eksemplerne.

Udskiftning af dioderne løser problemet med at de lyser svagt - men tjek samtidig de 8 modstande, der sidder på det bagerste panel. De har ry for at kunne gå løse, og vil i så fald medføre, at displayet ikke lyser overhovedet.

Hvis du skal søge mere info på nettet, skal du søge efter HVAC LED FIX - så kommer der lidt læsestof :thumbs:

God fornøjelse - og husk at skrive et indlæg med dine erfaringer, når du har fundet dioderne et sted i DK.

Mvh.
Anders #258

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Hej Jan Det er et velkendt

Indlægaf Mozart » 5. jul 2016, 09:59

Hej Jan
Det er et velkendt problem på C5 modeller. På min 1999 var det meget svagt og nærmest umuligt at læse. Rigtig irriterende.
Jeg demonterede min. Start bagfra ved "vandfaldet" og lige så stille frem. Tag foto hvis du bliver usikker. Der er et kæmpe multistik
i bagenden af klimakontrollen (forsigtig)
En dygtig elektronik mand skilte den af fandt hele 7 koldlodninger, men kunne af gode grunde ikke teste den på hans arbejde.
Hjem med den. Tænding til, stikket i, og vupsi, flot grønt lys overalt. Det første den viste var temp. i min garage. Dejligt.
Jeg fandt hvordan den skulle ud på nettet. Tror det var på You Tube hvor jeg skrev. How to fix Climate Control on my 1999 Corvette.
Ellers kan en ny købes hos Ecklers ca 400 usd.
Ellers held og lykke med det. På min var det ikke pærerne der var problemet. Som min ven sagde. Amerikanere er ikke så stærke
til at lave elektronik !!
Hilsen
Niels Mozart #1326

stighh-1165
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2009, 18:07

Hej Jan du sender klima/temp

Indlægaf stighh-1165 » 5. jul 2016, 16:42

Hej Jan du sender klima/temp over til mig så skifter jeg dem til den farve dioder du vil ha.
Jeg har skifte alle glødepære ud med dioder i hele kabinen på min c5

Hvis du har spørgsmål så ring til mig 22134048

MVH Stig

jrg-1125
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:31

Hej og tak for svarene...

Indlægaf jrg-1125 » 12. jul 2016, 11:29

Hej og tak for svarene... Nu nærmere ferien sig imidlertid, så jeg vender tilbage senere. God sommer til alle :cool:

Jan G #1059


Tilbage til "Teknisk Forum C5"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster