Automatgearkasse på C5

Teknisks spørgsmål og svar om Corvette C5
Frank1228
Indlæg: 21
Tilmeldt: 13. jul 2010, 09:21

Automatgearkasse på C5

Indlægaf Frank1228 » 4. jul 2015, 18:44

Hej
Min standard automatgearkasse valgte idag at springe ud af gear under en almindelig acceleration på vej til træf i Mørkøv
Derefter kørte den kun i 1. gear indtil omdrejningerne nåede op på knap 4000 omdrejninger og skiftede så meget langsomt op i 3. gear, hvor den bliver. Den skifter ikke til D - men kører videre med en masse omdrejninger.
Den vil heller ikke køre når jeg vælger R
Er der nogle der har erfaringer med sådan noget, eller viden om, hvad der kan være galt?
Vette hilsen Frank1228:smash:

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Hej Frank Det var trist læsning

Indlægaf Mozart » 5. jul 2015, 08:54

Hej Frank
Det var trist læsning her til morgen, øv da.
Jeg talte med et medlem ved vores sommertræf, og hans C5 hoppede ud af 2 gear. Hans bil blev/bliver ordnet hos US-Pit Stop på Fyn.
Jeg har fra flere medlemmer at han er lidt af en troldmand bl.a. i automatgearkasser. Jeg skal selv den lange tur ned til ham fra Aalborg
for at få skiftet gearkasseolie på min. Jeg aner jo ikke hvornår det er gjort sidst, og det er jeg ikke særlig glad for.
Du må bare ringe hvis jeg skal grave flere oplysninger frem. Jeg har aldrig læst at det skulle være en kendt skavank på C5
Håber du kommer hurtigt ud og rulle igen.
Hilsen Niels Mozart #1326

Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

Hej frank Min ville ikke gå

Indlægaf Bondemand » 5. jul 2015, 23:42

Hej frank

Min ville ikke gå i overdrive for nogle år siden, og det var slut med gearkassen, jeg fik Knud Kjær i Esbjerg til at skifte min, og den har virket siden.
Med lidt held er det kun sien i gearkassen som er blevet så beskidt at olien ikke kan presses igennem, jeg har en sprit ny si liggende, så hvis du kunne få undersøgt om det bare er det, er du hurtig ude at køre igen.
Hilsen Jens

Frank1228
Indlæg: 21
Tilmeldt: 13. jul 2010, 09:21

Hej Niels og Jens Mange tak

Indlægaf Frank1228 » 6. jul 2015, 12:41

Hej Niels og Jens
Mange tak for input. Bilen holder nu på værksted og jeg venter spændt. Den skulle helst køre mig på sommerferie - snart.
Den siger desværre nogle spændende hyle-lyde når den kører, så jeg er kun svagt optimistisk.
Jeg vender tilbage med info senere.
Vette hilsen Frank 1228

Frank1228
Indlæg: 21
Tilmeldt: 13. jul 2010, 09:21

Hej igen Løsning på mine gearkasse

Indlægaf Frank1228 » 8. jul 2015, 20:59

Hej igen
Løsning på mine gearkasse udfordringer er blevet, at jeg har købt en helt renoveret aut. gearkasse i El Cajun i Californien hos firmaet sdtransmissionexperts.
Gearkassen koster knap 10.000 dkr. og fragt told og moms og forsikring i alt ca. 5.000 dkr.
Et renoveringskit til en aut. gearkasse koster ca. 15.000 kr. i DK + arbejdsløn.
En fabriksny aut. gearkasse koster hos autoriseret forhandler 36.715 kr. incl. moms

Jeg valgte løsningen med den renoverede, bestilte den kl. 08.30 amerikansk tid, og kl. 14.30 gik den afsted til min suite hos ShopUSA.
Super service og venlig betjening.

Stor tak til Jens Bondemand for assistance og rådgivning undervejs. :cheers2: Jeg skylder en stor fad når vi ses igen

Vettehilsen, Frank 1228

Frank1228
Indlæg: 21
Tilmeldt: 13. jul 2010, 09:21

Hej igen Så fik værkstedet monteret

Indlægaf Frank1228 » 23. aug 2015, 14:49

Hej igen
Så fik værkstedet monteret min nye automatgearkasse på bilen.
Men værkstedets "Tester" kan ikke få kontakt med den nye gearkasse.
Er der nogle der ved, om den nye gearkasse skal "kodes/programmeres med en GM tester - inden den vil virke korrekt?

Vettehilsen Frank 1228

Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

Hej Frank Både Knud og jeg

Indlægaf Bondemand » 23. aug 2015, 19:29

Hej Frank

Både Knud og jeg finder det underlig at den ikke kan snakke med din gearkasse, jeg købte en 2004 på Ebay og den virkede med det samme da den blev monteret, Knud var dog meget omhyggelig mad at rense alle multistik så de havde god forbindelse. Måske er det der fejlen ligger ???

Hilsen Jens


Tilbage til "Teknisk Forum C5"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster