Total udskiftning af computere og ledningsnet

Teknisks spørgsmål og svar om Corvette C5
Bursche
Indlæg: 107
Tilmeldt: 21. aug 2012, 10:10

Total udskiftning af computere og ledningsnet

Indlægaf Bursche » 6. jan 2023, 21:20

Hej Derude, og Godt Nytår.
C5’eren runder nu de 25 år, og fugt har været en udfordring et stykke tid, når det VIRKELIG regner. Derfor overvejer jeg at sende bilen til et kompetent elektronikværksted, der kan udskifte hele molevitten. Et værksted, som kan skaffe høj-kvalitet komponenter, og udskifte det professionelt, så bilen fremstår 100% opdateret mht. computere, el-moduler samt komplet ledningsværk.
Håber på gode svar.

De bedste Corvette-hilsener og på forhånd mange tak
Lars “1405”

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Re: Total udskiftning af computere og ledningsnet

Indlægaf Mozart » 7. jan 2023, 13:56

Hej Lars, og godt nytår til jer.
Det er et meget omfattende projekt du planlægger, men jeg tror jeg forstår dig. Tingene skal bare virke, også i stærk regnvejr og fugt.
Mit bedste bud til dig vil være US-Pitstop på Fyn. Hvis nogen ved noget om C5ére er det Christian.
Ved en af mine besøg hos ham holdt der en ussel C6ér. Denne bil som var købt på en auktion i USA havde været på bunden af Hudson River i New York
i 3-4 uger i saltvand og den så ganske skrækkelig ud. Christian var ved at planlægge sammen med den nye ejer en komplet udskiftning af al elektronik
og der er virkeligt meget. Christian var hel rolig ved situationen, bare en masse timer foran sig. Så vidt jeg husker blev projektet aldrig til noget. Bilen var
slemt skadet. Motor, sæder, interiør osv, og det er jo slutprisen der bestemmer slagets gang.
Jeg har læst at de første "børnesygdomme" på din model er Boxen under gulvmåtten i pasagersiden som kan være både være følsom og tricky.
GM tilbagekaldte rigtig mange Vetter pga dette. Det ved Christian alt om. Han er clearet fra GM til at skrue, og har adgang til bare ALT fra dem i de tykke bøger.
Hvis du får en aftale i stand her i vinter skal du også vide at din Vette samtidig kommer i " forsikringsly " så længe den er hos ham. Også værd at tage med.
Han har også alverdens måleudstyr, og jeg er sikker på at han hurtigt kan zoome ind på dit fugtproblem, og løse det for evigt.
Men, held og lykke med det. Håber du holder os underrettet som altid.
Vette hilsen fra
Niels Mozart

Bursche
Indlæg: 107
Tilmeldt: 21. aug 2012, 10:10

Re: Total udskiftning af computere og ledningsnet

Indlægaf Bursche » 8. jan 2023, 18:04

Hej Mozart, som altid STOR TAK for din interesse i at hjælpe andre!
Basalt set tror jeg også, at der er tale om et mindre fugtproblem, idet Corvetten kørte fint igen 14 dage efter den fugtige tur ved Røde Kro, men så fik tilbagefald igen, da det blev godt fugtigt efterårsvejr. Problemet ligger med en vis sandsynlighed i TAC-modulet, som jo sidder på PCM-modulet, der engang har været viklet ind i en gammel T-shirt, fordi A-Corvette - må det hvile i fred…..ikke gad bestille et originalt monteringsbeslag hjem!!!! (det blev så udbedret, men der skal jo ikke meget til, før fugten kryber ind og forstyrrer!)

Jeg bruger jo gerne AutoClasen i Solrød, men han kommer først hjem fra Florida i marts, og han har heller ikke de nødvendige GM sorftware, som nok er nødvendige for at lokalisere problemet. Jeg ringer til US Pit-stop snarest. :P

HVIS DER ER ANDRE, SOM HAR KENDSKAB TIL DYGTIGE ELEKTRONIKVÆRKSTEDER PÅ SJÆLLAND, HVOR DE HAR DEN NØDVENDIGE GM SOFTWARE, SÅ GIV ENDELIG LYD FRA JER! PÅ FORHÅND MANGE TAK - LARS


Tilbage til "Teknisk Forum C5"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster