Man bruger stadig SAE HK i USA, men nu hedder de SAE net, hvilket stort set svarer til DIN. En SAE net er dog 1% mere end en DIN HK.
Skiftet skete i 1972. Dog på lidt forskellige tidspunkter. Fra 1972 hed ydelsen på en 350 cui fra 200 SAE hk. Se
http://rowleycorvette.com/stats72.html
SAE eller DIN har ikke noget at gøre med om det er målt på baghjulene. Uanset om man måler på svinghjulet eller baghjulene omregnes (næsten) altid til effekt på svinghjulet/flexplate.
Pudsig nok regner man stadig i SAE gross på de fleste crate motorer. SAE gross overvurderer effekten med ca. 30% i forhold til SAE net. Så en ZZ4 yder nok en hel del mindre end det oplyses.
Læs evt. artiklen i CCD nyt side 22-27 fra vor rullefeltsdag i 2004.
http://www.club-corvette.dk/pdf/2004_04.pdf:1bd5ef64http://www.club-corvette.dk/pdf/2004_04.pdf
I praksis viste der sig kun en meget LILLE forskel i ydelsen på f.eks. en 350/350 fra 1969 i forhold til en 200 HP fra f.eks. 1973.
Forskellen i ydelse var næsten alene på papiret. Og de høje ydelser i 1968-1971 var nok lovlig fantasifulde.
Til Allan, de 300 HP på en 1994 LT-1 vil med sikkerhed være gode trækkraftige heste

. Og de vil svare til 303 DIN HK.
C3