Dataerklæring?

Tekniske spørgsmål og svar om Corvette årgang 1984 - 1996
Anette
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. aug 2013, 09:33

Dataerklæring?

Indlægaf Anette » 11. apr 2014, 15:26

Kære alle

Hvordan får jeg fat i en dataerklæring på min C4???
Skal bruge det for at få toldsynet min bil!

Kan se flere muligheder, bla. Autoconsult v/ Preben Egelund, men også at Teknologisk institut er en mulighed. Har dog også set nogen der skriver, at man ikke behøver en sådan erklæring, hvis der tidligere, er indregistreret en bil af samme årgang i Danmark, men at man så kan nøjes med at oplyse registreringsnummeret på denne bil.

Hvad mener I?

Mange hilsner Anette

bonielsen-1322
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. jul 2010, 19:07

Hej.har lige set på smallblock.dk

Indlægaf bonielsen-1322 » 11. apr 2014, 19:27

Hej.har lige set på smallblock.dk at en der hedder Leif,fra Præstø tilbyder at hjælpe med dataerklæringer.
mvh Bo

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Hej Anette Da jeg skulle

Indlægaf C5Nissen » 12. apr 2014, 07:00

Hej Anette
Da jeg skulle have en data erklæring til min C5 søgte jeg også på nettet men syntes det lød meget dyrt med de forskellige tilbud, så jeg kontaktede firmaet DEKRA i Tyskland, og det viste sig at de har et dataarkiv over USA biler i Dessau, hvor må kan bestille dataerklæringer til dansk toldsyn.
Jeg ringede til dem, og fik en pris på ? 250,- ( ca. kr. 2.000,-), så jeg sendte kopi af den originale title derned, og fik dokumentet retur som aftalt, og til aftalt pris.
En lille krølle på historien er at jeg så ikke fik synet bilen det år alligevel, og da jeg så kom i synshaller var data erklæringen for gammel, og kunne ikke bruges. Jeg ringede så til Dekra og forklarede situationen, og det kunne de da godt se var ærgerligt, så de sendte mig en opdateret data erklæring uden yderligere omkostninger, så det var super service.
Dekra kontoret i Dessau har telefon nr. 0049 34055050, adressen er Ernst Zindel Strasse 8, 06847 Dessau-Rosslau Tyskland. De har ikke opført nogen mailadresse på deres papirer, og da det er 5 år siden vil fik erklæringen, har jeg desværre ikke nogen mailadresse eller kontaktperson. Dekra har en hjemmeside der hedder: www.dekra.com
Du kan evt. ringe mig på 2338 8973 såfremt du ønsker hjælp til at få fat i papiret.
Hilsen #1031 C5Nissen
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

Anni
Indlæg: 198
Tilmeldt: 2. nov 2012, 11:33

Hej! Fantastisk godt råd!!! Positivt ment!:hurray: dette

Indlægaf Anni » 13. apr 2014, 12:07

Hej!
Fantastisk godt råd!!! Positivt ment!:hurray:


dette her er et 100000000 kr tip, som vi godt kunne have brugt, da vi skulle have
en data erklæring på vores c6. ... Det er der flere her i klubben der har lagt øre til...

mange hilsner
anni
If you've never driven a Corvette, you just don't understand....

Anette
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. aug 2013, 09:33

Lige en Update... Synshallen har

Indlægaf Anette » 28. apr 2014, 14:00

Lige en Update... Synshallen har i dag godkendt det tyske skilt der sidder inde i føredøren, der viser, at bilen har været indregistreret i Tyskland som dokumentation, så nu skal de alligevel ikke bruge en dataerklæring! Det er godt nok en sindsoprivende proces, at få min gule ræser på danske plader. Kryds fingre for, at den nu går gennem syn :-) Og så venter SKAT i sidste ende...

Mange hilsner Anette Damgaard

Anni
Indlæg: 198
Tilmeldt: 2. nov 2012, 11:33

Lyder godt, Anette - Kender

Indlægaf Anni » 29. apr 2014, 05:56

Lyder godt, Anette -
Kender godt fornemmelsen under processen, du har været igennem.
Pøj pøj med Skat - vi venter stadig på svar fra dem..... kan nææææsten ikke holde tålmodigheden i ave længere.

Med Vette-hilsen
Anni
If you've never driven a Corvette, you just don't understand....

Anette
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. aug 2013, 09:33

Sidste nyt! Har i går

Indlægaf Anette » 6. maj 2014, 15:53

Sidste nyt! Har i går fået min bil toldsynet uden anmærkninger, har i dag fået den værdisat og i morgen kan jeg hente pladerne og dermed er jeg en mindre formue fattigere, men rigtig glad!!!!

Mange hilsner fra hende der snart kan trille ud på vejene :-)

Henrik Berg
Indlæg: 108
Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36

Tillykke med de snart påmonteret

Indlægaf Henrik Berg » 6. maj 2014, 16:36

Tillykke med de snart påmonteret plader

Anni
Indlæg: 198
Tilmeldt: 2. nov 2012, 11:33

God nyhed! Vi glæder os

Indlægaf Anni » 6. maj 2014, 21:32

God nyhed! Vi glæder os til at mødes med dig "derude på landevejen!"
If you've never driven a Corvette, you just don't understand....

Allan-2506
Indlæg: 0
Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45

Hejsa Vil du fortælle os, hvad

Indlægaf Allan-2506 » 8. maj 2014, 22:11

Hejsa

Vil du fortælle os, hvad så'n et par nr.plader koster ?
Jeg har en 90'er targa stående uden plader og har ladet mig fortælle at afgiften er ca.110.000, har dog ikke undersøgt det nærmere ! derfor min nysgerrighed ;-)

Mvh
Allan


Tilbage til "Teknisk Forum C4"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster