Årsmøde Mhs 2012

Her taler vi Motor Historisk
Samråd, Veteranbil politik overordnet
Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Årsmøde Mhs 2012

Indlægaf Lykkemark » 25. nov 2012, 02:30

Kære alle

Når det officielle referat kommer frem efter dagens Årsmøde, vil jeg kommentere på det.
Det er sådan, at CCD har ret til at møde med to delegerede, der tilsammen råder over 9 stemmer (stemmevægt)
Jeg var meget glad for at vores bestyrelse havde vist mig den tillid, at få lov til at give møde, sammen med vor næstformand Kristian denne gang.

Det var tidligt op her denne lørdag morgen og afsted til Vissenbjerg Kro, og for at møde Kristian ca klokken 9 (så skal man tidligt op her på Falster).

Mange af de deltagende har man set før, man hilser og dav dav. Men skal vi nu lige være helt ærlige, der er langt, rigtigt langt mellem unge mennesker. Jeg er jo ikke noget ungt menneske når man er 58, men der er godt nok en hel del der er ældre end mig (eller i det mindste ser sådan ud).

Kristian finder mig på syv sekunder, og vi får noget morgenkaffe, og en snak. Vi placerer os ved siden af hinanden under mødet, der i sig selv varer fra officielt 10-15'20.

Jeg kan hurtigt skære igennem dette årsmøde og dets diskussioner og trække en linie og den kommer ikke til at ændre sig ret meget, når det officielle referat kommer.

På plussiden blev der optaget 5 nye klubber. Vores nye søsterklub Classic Club Corvette Denmark blev optaget i Mhs og det stemte vi naturligvis for, uagtet at de havde valgt ikke at stille op og præsentere sig selv, men skidt med det, så er der vores 760 Corvetter plus deres medlemmer. Er det et problem ? Nej det er det ikke, der er mere end 5 Nimbusklubber og mere end 2 SAAB klubber osv osv.

Negativ siden var uendelig meget større på dette Mhs årsmøde.

Der skulle nemlig foretages nogle vedtægtsændringer. Der var ikke tale om banebrydene vedtægtsændringer.
Bestyrelsen havde lagt deres forslag frem, og de kom under angreb, i min personlige forståelse ikke i mening, men på bitte små teknikaliteter. Jeg hørte dem der talte, ved hvilke klubber de repræsenterede, og så var resultatet givet. Dette forslag ville smadre bestyrelsen. Bestyrelsen, fik ikke et eneste sekund fat i, at der lige skulle rettes en halv snes ord i det samlede billede, for at gøre kværulanterne tilfreds, man valgte konfron tationen, og den vandt. Jeg fatter ikke at man fra bestyrelsen ønskede den kronfrontation, men det gjorde man idet jeg antager, at man godt kan tælle de stemmer talerne har bag sig.

Når nu i får, det officielle referat som jo er det vi skal forholde os til, sætter jeg disse kommentarer til så i kan håndtere det i en helhed. Når det er sagt, og det vil jeg gerne sige nu:

Jeg er meget, nej overordentlig meget ked af, at bestyrelsens forslag blev underkendt, for det gjorde at Anders Nannerup formand for MHS valgte at gå af. Se jeg kan godt forstå at Anders valgte at sige: "Så kan jeg bruge min fritid til noget bedre" det har jeg jo selv prøvet. Men jeg er ultra ked af, at alt det arbejde, vi lavede det være sig Club Corvette Denmark, Mustang Club of Denmark, Roskilde Amerikanerbilklub, Buick Club of Denmark og en halv snes mikroklubber, gjorde for at vi skulle have en bestyrelses plads, at det så blev til en formandsplads var endnu bedre, er skyllet direkte ud af toilettet.

MHS har en fuldtud funktionsduelig bestyrelse idag, og det er godt. For når alt kommer til alt, handler det om vi kan få lov til at køre med vores gamle biler eller ej.

Men efter oplevelsen idag, hvor de gamle "bønnetællere", kværulanter, fluekneppere som gik i stå på samme tid som udløbsåret på deres bil, genvandt magten i MHS, mener jeg nok, og det har jeg ikke ment før at CCD skal overveje rigtigt grundigt, om vi skal betale kontingent for 760 medlemmer, når realiteten er at vi kun har ca 500 køretøjer der kræver det.

For mig (som tidl formand) var det vigtigt at US biler havde en betydning i MHS. Efter Anders Nannerups afgang har US biler ikke længere nogen indflydelse som US bil betragtet.

Blot min mening, en dybt skuffet, med mange illusioner bristet.

Men een ting stod klar, ingen af de højt råbende kritikere, ville gå ind i bestyrelsesarbejde.

Lykkemark

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Undskyld Bent, hans rigtige navn

Indlægaf Allan#373 » 25. nov 2012, 12:20

Undskyld Bent, hans rigtige navn er her:

Næstformand
Karsten Nissen:rofl:

Jeg er da bestemt enig i, at det er dybt beklageligt, at Anders Nannerup er gået af som formand.
Der forsvandt amerikanerånden i MhS, er jeg bange for.

Mvh
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti


Tilbage til "Motorhistorisk Samråd og CCD"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster