Le Mans 2023

Her finder du kommende og tidligere arrangementer, samt fælleskørsel og "snak" og diskussion om Træf.
C4JOY1
Indlæg: 44
Tilmeldt: 9. apr 2008, 01:09

Le Mans 2023

Indlægaf C4JOY1 » 19. feb 2023, 08:50

Hej Alle
Så har Gerard i Frankrig meldt ud at der igen bliver en Corvette lejr i Le Mans, feltet af GM biler byder på 5 biler, hvor en af dem er en Nascar bil, den kan man da høre når den kører forbi. Det er også et historisk løb (100 år), så billetterne er allerede udsolgt, men Gerard køber nogen gennem ACO, så hvis man er hurtig med at tilmelde sig via Gerards skema er der er chance. Jeg havde ikke held med at uploade skemaet sidste år, men jeg får vores gode admin til at få det på. Jeg kan forstå på Gerard at svenskerne allerede har meldt mange til, jeg håber ikke jeg bliver den eneste dansker dernede
Vh
Leif

Brugeravatar
Lars Riggelsen
Indlæg: 71
Tilmeldt: 6. jan 2012, 09:54
Kontakt:

Re: Le Mans 2023

Indlægaf Lars Riggelsen » 19. feb 2023, 10:35

Hejsa Leif

Vi er ca. 15-16 Corvetter fra Sverige,
Vi "halv dansker" deltager også, så vi ses :lol:
De bästa hälsningar
Vibeke o Lars Riggelsen.
Medlem 1350
Trelleborg, Sverige.
http://corvetteworldsweden.com/

Strand
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21. feb 2017, 13:07

Re: Le Mans 2023

Indlægaf Strand » 19. feb 2023, 11:17

Hejsa
Jeg er på Le Mans 2023 har desværre ikke min corvette med, vil det være en mulighed for at komme forbi og ind i lejren.
Ligeledes en adresse på lejren.
Mvh
FLEMMING STRAND

C4JOY1
Indlæg: 44
Tilmeldt: 9. apr 2008, 01:09

Re: Le Mans 2023

Indlægaf C4JOY1 » 19. feb 2023, 13:08

Hej Flemming
Man kan godt tilmelde sig med en anden bil end corvetter, det er lidt dyrere men sålænge du er medlem af en Corvette klub kan man det
Vh
Leif

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Le Mans 2023

Indlægaf C5Nissen » 19. feb 2023, 18:20

Tilmeldings skema fra Gerard til download.

Dear Corvette aficionados
This year’s 24 Hours of Le Mans event is going to be just totally crazy for us : not only will the Le Mans race celebrate its 100th anniversary and Corvette its 70th, but GM is fielding 5 cars

As you probably know, individual passes (and even more so grandstands) are sold out but our contact for group sales will try and get us as many passes as we need : however, there is no guarantee for that, therefore I unfortunately will have to allocate passes on a first come, first serve basis.

I’ve attached below a first cut of the familiar signup sheet in order to clear that first hurdle. We’ll check the other stuff (meals, etc.) later.

On costs :

- 2022 is the first year I have conducted a thorough Corral accounting review : I had underestimated the bottom line by 15k€ last year ! (I will NOT get back to earlier 20 years to see the cumulative damage to my personal finance : you guys know I don’t do it for profit...

- On top of that, riding on the centenary craze, everything got more expensive this year ; our location costs went up 5k€ and we are lucky to have been able to fend off requests for it from other big names in racing.

- So please do not compare this year to previous ones when filling up your sign up sheet

2023 will be unique in many ways :

- GM Racing coming with 5 cars : appetite for the overall win with Cadillac, a chance for us to meet a far greater group of drivers and GM execs at the Corral

- Yes, 5 cars : one C8R, 3 Cadillac Hypercars and…a NASCAR race car !! NASCAR and ACO are looking at ways to interact and it is GM which will fill the Garage 56 with a brutal and loud NASCAR Camaro ZL1 !

- First time in GTam for the Corvette at LM : its performance here will boost future sales of Z06 GT3.R to privateers, thus hopefully matching our competitors volume advantage in the championships

- More spots for Corvette at Friday’s Drivers’ Parade
- Unique opportunity for a track lap on Wednesday, June 7th, right between free and qualifying practice : crowds will be there for your show !
- Extraordinarily busy with their 2023 preparation, GM has not yet confirmed potential additional events and announcements at the Corral but I expect some surprises
- The fantastic Hippodrome location will offer a welcome respite from the 2023 spectator chaos around the track while sitting so conveniently minutes away from track entrance. It will also be a safer parking for our cars
- We’ll have an amateur rock concert at the Corral !
- The National Corvette Museum will pop into the Corral with 40 participants, according to their trip schedule
- Check this year’s full ACO program : https://www.24h-lemans.com/en/program

Oliver Gavin will be our neighbor again at the hippodrome: his speech and availability to us was well appreciated last year.
Do not lose time if you intend to participate this year, see you soon !

Gerard

PS 1 : The Club Corvette Family France organizes an event at the Dijon racetrack on the weekend before Le Mans, dovetailing into the Corral with a road trip. Check it out & sign up (cool video by Kim Falken !): https://clubcorvettefamilyfrance.com/20 ... -corvette/

PS 2 : There is a classic car show in Avignon March 24-26, in which Corvette’s 70th anniversary will be celebrated center-stage (https://motor-passion.com/70eme-anniver ... -corvette/). The exhibit organizer would like a few more Corvette, especially race cars. Pls contact Jean-Luc at +33 (0)6 07 13 82 94 for details. The show expects to beat last year’s 30 ‘000 visitors !
Vedhæftede filer
2023 1st LM Questionnaire YOURNAME.xlsx
(23.1 KiB) Downloadet 87 gange
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

Brugeravatar
Lars Riggelsen
Indlæg: 71
Tilmeldt: 6. jan 2012, 09:54
Kontakt:

Re: Le Mans 2023

Indlægaf Lars Riggelsen » 19. feb 2023, 19:16

Kære Corvette aficionados
Dette års 24 Hours of Le Mans-begivenhed bliver bare helt vanvittig for os: ikke kun vil Le Mans-løbet fejre sit 100-års jubilæum og Corvette sit 70-års jubilæum, men GM stiller med 5 biler
Som du sikkert ved, er individuelle kort (og endnu mere tribuner) udsolgt, men vores kontaktperson for gruppesalg vil forsøge at skaffe os så mange pas, som vi har brug for: dog er der ingen garanti for det, derfor bliver jeg desværre nødt til at tildele kort efter først til mølle-princippet.
Jeg har vedhæftet et første udsnit af det velkendte tilmeldingsark nedenfor for at fjerne den første forhindring. Vi tjekker de andre ting (måltider osv.) senere.
Om omkostninger:
- 2022 er det første år, jeg har gennemført en grundig Corral regnskabsgennemgang: Jeg havde undervurderet bundlinjen med 15.000 € sidste år! (Jeg vil IKKE vende tilbage til tidligere 20 år for at se den kumulative skade på min personlige økonomi: I ved, at jeg ikke gør det for profit...
- Oven i købet blev alting dyrere i år, mens jeg kørte på hundredårsdille; vores placeringsomkostninger steg med 5k€, og vi er heldige at have været i stand til at afværge anmodninger om det fra andre store navne inden for racing.
- Så lad være med at sammenligne dette år med tidligere år, når du udfylder dit tilmeldingsark
2023 vil være unik på mange måder:
- GM Racing kommer med 5 biler: appetit på den samlede sejr med Cadillac, en chance for os at møde en langt større gruppe af kørere og GM-chefer på Corral
- Ja, 5 biler: en C8R, 3 Cadillac Hypercars og ... en NASCAR racerbil !! NASCAR og ACO ser på måder at interagere på, og det er GM, der vil fylde Garage 56 med en brutal og højlydt NASCAR Camaro ZL1!
- Første gang i GTam for Corvette på LM: dens præstationer her vil øge det fremtidige salg af Z06 GT3.R til private og dermed forhåbentlig matche vores konkurrenters volumenfordel i mesterskaberne
- Flere pladser til Corvette ved fredagens Drivers' Parade
- Unik mulighed for en baneomgang onsdag den 7. juni, lige mellem gratis og kvalificerende træning: publikum vil være der til dit show!
- Ekstraordinært travlt med deres forberedelse til 2023, GM har endnu ikke bekræftet potentielle yderligere begivenheder og annonceringer på Corral, men jeg forventer nogle overraskelser
- Den fantastiske Hippodrome-placering vil tilbyde et kærkomment pusterum fra 2023-tilskuerkaoset omkring banen, mens den sidder så bekvemt få minutter væk fra banens indgang. Det vil også være en mere sikker parkering for vores biler
- Vi holder en amatørrockkoncert i Corral!
- National Corvette Museum vil dukke ind i Corral med 40 deltagere, ifølge deres rejseplan
- Tjek dette års fulde ACO-program: https://www.24h-lemans.com/en/program
Oliver Gavin bliver vores nabo igen på hippodromen: hans tale og tilgængelighed for os blev værdsat sidste år.
Spild ikke tid, hvis du har tænkt dig at deltage i år, vi ses snart!

Gerard

PS 1 : Club Corvette Family France arrangerer et arrangement på Dijon-væddeløbsbanen i weekenden før Le Mans, der passer ind i Corral med en roadtrip. Tjek det ud og tilmeld dig (fed video af Kim Falken !): https://clubcorvettefamilyfrance.com/20 ... -corvette/
PS 2 : Der er en klassisk biludstilling i Avignon 24.-26. marts, hvor Corvettes 70 års jubilæum vil blive fejret midt på scenen (https://motor-passion.com/70eme-anniver ... -corvette/). Udstillingsarrangøren vil gerne have et par flere Corvette, især racerbiler. Kontakt venligst Jean-Luc på +33 (0)6 07 13 82 94 for detaljer. Showet forventer at slå sidste års 30.000 besøgende!
De bästa hälsningar
Vibeke o Lars Riggelsen.
Medlem 1350
Trelleborg, Sverige.
http://corvetteworldsweden.com/


Tilbage til "Træf - Oplevelser - Arrangementer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster