Side 1 af 1
Køb af Corvette
: 26. jul 2012, 09:30
af Gæst
Hej Corvette-ejere.
Jeg har overvejet at købe en Corvette Stingray Targa fra 1974, så jeg har lige et par spørgsmål - hvis I vil hjælpe.
Bilen er fint nok, men trænger da til en renovering. Det skulle være en small-block L-82 med 250 HK. Hvad jeg har læst mig til kan den også fås med en L-48 med 190 HK?
Mit spørgsmål er om der er nogle bestemte kendetegn så man kan se forskel på de to motorer? Derudover vil jeg høre om der er andre ting jeg skal være opmærksom på ved køb af sådan en vogn? Svagheder osv.
På forhånd tak ! :D
Mvh Rasmus
Hej Rasmus
Jeg ved ikke meget
: 1. aug 2012, 23:20
af moesgaard-990
Hej Rasmus
Jeg ved ikke meget om L-82 og L-48, men jeg vil foreslå dig at kontakte
www.dreamfactory.dk/ Her står der lidt om motor størelser osv. Han er også medlem af klubben og ved en hel del om Corvetter, evt ring og få en snak!
Held lykke med det.
Christian
PS. I øvrigt er CCD på Viking Run her i Weekenden, kom ned og kik og få en snak!
www.vikingrun.dk/
Som Christian skriver,siden fra dreamfactory
: 2. aug 2012, 01:04
af Eva og Poul
Som Christian skriver,siden fra dreamfactory gå ind under About us, Traps. der kan du læse det meste
Hilsen Peter
Hej Rasmus.
Du kan finde motorkoden
: 2. aug 2012, 10:03
af S.Carl
Hej Rasmus.
Du kan finde motorkoden foran på blokken over remhjulet på krumtappen hvor du også kan se motornummeret, som hvis den er orginal, vil have de samme 6-ciffer som karossen. Se billedet med moterkoder.
Med venlig hilsen
Søren Carl medl.nr. 10126565
L-48 er en standard 350cui
: 2. aug 2012, 11:01
af Piet
L-48 er en standard 350cui -300HK motor som blev brugt i et hav a biler fra 1967 og frem til 1980
den kunne dog ikke fås i en 1974 Corvette. (kom først som standard motor i 1975)
1973-74 L-82 var en "performance" version af samme motor men dog kun opgivet til 250HK det skal du ikke lade dig narre af da HK på disse årgange motorer er opgivet med accesories og udstødninger på motoren, det var de ikke tidligere.
eneste forskel på de 2 motorer er dog kaburator og indsugningsmanifold,så lad være med et fokusere for meget på motornumre da der sikkert er skiftet dele i løbet af dens levetid.
fokuser hellere på om motoren er sund og rask
En sjov historie fra en rullefletsdag som vi havde arrangeret for CCD var da Claus X Klubformanden på det tidspunk fik målt sin 100% originale 1975 corvette som var opgivet til 165 HK da ydede den 205hk hvorimod mange corvetter som var opgivet til 300-350Hk ydede omkring de 220HK
Min egen 1968 Corvette med en nyrenoveret 327cui med headers, eletronisk tænding, ny perf kaburator større knast aluindsug osv havde 221HK, helt standard var den opgivet til 300HK