Lykkemarks nye indkøb
: 20. jan 2010, 01:07
Dette skriv, er i fortsættelse af mine skriv om ShopUsa hos både DeWitt's kølerfabrik og Ecklers, dette nye indkøb kommer også via ShopUsa, som jeg har så god erfaring med.
Årsagen til jeg skriver dette, er at jeg har erfaret, at mange medlemmer har lidt berøringsangst overfor det at handle i USA, og hvordan og hvorledes.
Nå men vi starter her.
Undervognen på "dampmaskinen" er lidt slap i koderne, dvs der er lidt rigeligt hængekøje over tingene. For to år siden blev der indkøbt nye Koni justerbare støddæmpere som naturligvis ikke er monteret endnu, fordi bagfjederen er træt af ælde (og jeg er doven), hvorimod jeg synes at de forreste fjedre egentlig har det meget godt, så et gummimellemlæg der lige løfter forenden 1" ca vil være ok. Da jeg har levet af Polyurethane de sidste 26 år af mit liv, indgår begreber som ni lags hestevognsfjedre og disse ni lags "talen" med hinanden inden de når min ryg ikke rigtigt i mit vokabularium, og det må Duntov Motors selv om. Når det er sagt, er tingene velsmurte og man vil køre "the original way" så er der bestemt ingen fejl på det.
Når det nu drejer sig om affjedring, så kan man læse alen lange indlæg på alle mulige Corvetteboards, alle har en mening, og man er mere forvirret end da man begyndte, men man er begyndt at danne sig en mening, og det er i det mindste en begyndelse.
Man kan også Google løs, det giver nogenlunde samme resultat.
Men man kan også gøre noget andet, og det gjorde jeg, jeg ringede til Nillerdrengen og sagde til ham: sådan er situationen og du har revet din bil helt fra hinanden, men der står ikke coilovers på min tegnebog, hvor får man en ordentlig betjening, og svaret var VANSTEEL.
Jeg tyggede lidt rundt på deres hjemmeside, det syntes jeg ikke jeg blev klogere af, naturligvis fordi jeg ikke havde set at man kunne downloade deres katalog, men det var også godt detsamme, fordi jeg greb knoglen og ringede:
"Hi, jeg hedder Bent Lykkemark i am phoning from the other side of the globe, I would like some information about composite springs ? "
(resten tager vi på dansk)
Jeg bliver så stillet videre til en rar mand der hedder Paul Lesinski. Han starter med at fortælle mig at han ikke hører så godt, så jeg taler lidt højere, og det er min opfattelse at han får fat i det meste.
Jeg fortæller ham om bil og årgang og hvad jeg synes ikke virker og at jeg har bestemt mig for, at jeg skal have en 360 lbs fjeder.
Denne sætning lader vi lige stå et øjeblik. Når man læser rundt omkring står der BB skal have hvis man vælger komposit læs glasfiber 360 lbs.
Men den ældre Poul, sådan lyder han i mine ører siger: "Bent, før du beslutter dig til 360 lbs, kunne du så ikke starte med at fortælle mig lidt om hvordan du kører, som for eksempel kører du på bane, mest på motorvej, åbne landeveje, kører du agressivt, eller triller du afsted med konen og bliver ind imellem inspireret til lidt fjolleri og lidt om din alder."
Jeg måtte jo indrømme i sandhedens interesse at jeg jo nok tilhørte den sidste kategori, hyggekørsel med lillemor, og lidt frækhed i små stunder på ganske små landeveje på Falster.
Paul svarede: Så vil du blive ked af en 360 lbs fjeder, så skal du have en easydrive, der er lavet som bilen engang var født med og dine Koni'er stiller du bare derefter, og så skal du have 8" bolte i enderne så bliver højden fin.
Jamen jeg skal også have nyt beslag til klumpen og bøsninger og hele pivtøjet.
Paul svarede: Send mig en mail med din mailadresse, så sender jeg dig et tilbud.
Dette tilbud som jeg modtog en time efter har jeg nu accepteret og har lagt lidt værktøj som de havde på siden oveni. Nu må vi så se hvordan det spænder af.
Men det jeg vil frem til her er, at det er dejligt at tale med et menneske, som på en god måde kan gøre en opmærksom på, at man er 57 år gammel og man ikke i virkeligheden har lyst til at få ryggen rystet i stykker og den skal værke mere end den gør i forvejen, at landevejen mellem Gåbense og Nykøbing Falster ikke er Talladega Speedway, og sidst men ikke allermindst at man er oprigtigt interesseret i at modtage mine penge.
Jeg er jo normalt vant til at stå i kø for at få lov til at aflevere mine penge, i IKEA har man ovenikøbet fremstillet det som en fordel at man kan aflevere/ekspedere sig og sine penge selv, fremfor at åbne flere kasser.
Nu håber jeg at dette bliver en succes, for jeg må sandt for dyden indrømme at det er lang tid siden, jeg har følt mig så velkommen som kunde som jeg har gjort her.
Tak til Nillerdrengen (hils Møbelmand kiggeren) for dit gode råd.
Bedste hilsner til alle med et klø på, der er mange sjove ting derude.
Lykkemark
Årsagen til jeg skriver dette, er at jeg har erfaret, at mange medlemmer har lidt berøringsangst overfor det at handle i USA, og hvordan og hvorledes.
Nå men vi starter her.
Undervognen på "dampmaskinen" er lidt slap i koderne, dvs der er lidt rigeligt hængekøje over tingene. For to år siden blev der indkøbt nye Koni justerbare støddæmpere som naturligvis ikke er monteret endnu, fordi bagfjederen er træt af ælde (og jeg er doven), hvorimod jeg synes at de forreste fjedre egentlig har det meget godt, så et gummimellemlæg der lige løfter forenden 1" ca vil være ok. Da jeg har levet af Polyurethane de sidste 26 år af mit liv, indgår begreber som ni lags hestevognsfjedre og disse ni lags "talen" med hinanden inden de når min ryg ikke rigtigt i mit vokabularium, og det må Duntov Motors selv om. Når det er sagt, er tingene velsmurte og man vil køre "the original way" så er der bestemt ingen fejl på det.
Når det nu drejer sig om affjedring, så kan man læse alen lange indlæg på alle mulige Corvetteboards, alle har en mening, og man er mere forvirret end da man begyndte, men man er begyndt at danne sig en mening, og det er i det mindste en begyndelse.
Man kan også Google løs, det giver nogenlunde samme resultat.
Men man kan også gøre noget andet, og det gjorde jeg, jeg ringede til Nillerdrengen og sagde til ham: sådan er situationen og du har revet din bil helt fra hinanden, men der står ikke coilovers på min tegnebog, hvor får man en ordentlig betjening, og svaret var VANSTEEL.
Jeg tyggede lidt rundt på deres hjemmeside, det syntes jeg ikke jeg blev klogere af, naturligvis fordi jeg ikke havde set at man kunne downloade deres katalog, men det var også godt detsamme, fordi jeg greb knoglen og ringede:
"Hi, jeg hedder Bent Lykkemark i am phoning from the other side of the globe, I would like some information about composite springs ? "
(resten tager vi på dansk)
Jeg bliver så stillet videre til en rar mand der hedder Paul Lesinski. Han starter med at fortælle mig at han ikke hører så godt, så jeg taler lidt højere, og det er min opfattelse at han får fat i det meste.
Jeg fortæller ham om bil og årgang og hvad jeg synes ikke virker og at jeg har bestemt mig for, at jeg skal have en 360 lbs fjeder.
Denne sætning lader vi lige stå et øjeblik. Når man læser rundt omkring står der BB skal have hvis man vælger komposit læs glasfiber 360 lbs.
Men den ældre Poul, sådan lyder han i mine ører siger: "Bent, før du beslutter dig til 360 lbs, kunne du så ikke starte med at fortælle mig lidt om hvordan du kører, som for eksempel kører du på bane, mest på motorvej, åbne landeveje, kører du agressivt, eller triller du afsted med konen og bliver ind imellem inspireret til lidt fjolleri og lidt om din alder."
Jeg måtte jo indrømme i sandhedens interesse at jeg jo nok tilhørte den sidste kategori, hyggekørsel med lillemor, og lidt frækhed i små stunder på ganske små landeveje på Falster.
Paul svarede: Så vil du blive ked af en 360 lbs fjeder, så skal du have en easydrive, der er lavet som bilen engang var født med og dine Koni'er stiller du bare derefter, og så skal du have 8" bolte i enderne så bliver højden fin.
Jamen jeg skal også have nyt beslag til klumpen og bøsninger og hele pivtøjet.
Paul svarede: Send mig en mail med din mailadresse, så sender jeg dig et tilbud.
Dette tilbud som jeg modtog en time efter har jeg nu accepteret og har lagt lidt værktøj som de havde på siden oveni. Nu må vi så se hvordan det spænder af.
Men det jeg vil frem til her er, at det er dejligt at tale med et menneske, som på en god måde kan gøre en opmærksom på, at man er 57 år gammel og man ikke i virkeligheden har lyst til at få ryggen rystet i stykker og den skal værke mere end den gør i forvejen, at landevejen mellem Gåbense og Nykøbing Falster ikke er Talladega Speedway, og sidst men ikke allermindst at man er oprigtigt interesseret i at modtage mine penge.
Jeg er jo normalt vant til at stå i kø for at få lov til at aflevere mine penge, i IKEA har man ovenikøbet fremstillet det som en fordel at man kan aflevere/ekspedere sig og sine penge selv, fremfor at åbne flere kasser.
Nu håber jeg at dette bliver en succes, for jeg må sandt for dyden indrømme at det er lang tid siden, jeg har følt mig så velkommen som kunde som jeg har gjort her.
Tak til Nillerdrengen (hils Møbelmand kiggeren) for dit gode råd.
Bedste hilsner til alle med et klø på, der er mange sjove ting derude.
Lykkemark