Dæmpning i sidepipes

Eva og Poul
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. nov 2008, 11:14

Dæmpning i sidepipes

Indlægaf Eva og Poul » 21. mar 2015, 14:36

Hej..

Jeg har sidepipes på min 74', men er lidt træt af larmen i kabinen.

Hvad skal jeg købe for at dæmpe lyden?

Sidder med Ecklers katalog.

Mvh. Eva #1009

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Du skal lige skrive lidt

Indlægaf Anders #258 » 28. mar 2015, 16:23

Du skal lige skrive lidt supplerende oplysninger:
- hvilken muffler har du i dine side pipes nu (eller er der fri udblæsning)?
- hvilken motor har du og er den standard / modificeret (og i givet fald; hvad er ændret)?
- ønsker du udelukkende at dæmpe lyden eller skal der også tænkes på motorens effekt?

Mvh. Anders

konghans
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. feb 2015, 10:09

har lige købt corvette med

Indlægaf konghans » 29. mar 2015, 19:08

har lige købt corvette med Hooker sidepipes begge sider har udblæsning (lige ud) højre side skal pege nedad Er der nogen der ved hvordan dette løses ?
Har forøvrigt Hookers dæmpning i og de lyder ganske fint

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

har lige købt corvette med

Indlægaf Anders #258 » 29. mar 2015, 21:32


har lige købt corvette med Hooker sidepipes begge sider har udblæsning (lige ud) højre side skal pege nedad Er der nogen der ved hvordan dette løses ?
Har forøvrigt Hookers dæmpning i og de lyder ganske fint


Du kan godt lave et vinkel-beslag, så det højre rør kan monteres med udblæsning nedaf (så vil monteringsbeslaget på røret dog være synligt ovenfra = knap så pænt). Hvis de er malet sorte kan du selvfølgelig få "flyttet" beslaget, og så male på ny - så du får en permanent løsning).

Ift. syn skal de blot lukke udstødnings-gassen nedad - så du kunne også lave et ekstra "afslutnings-stykke, som du kan sætte på enden af røret ved syn - og som leder gassen nedad?

I øvrigt vender røret på den originale 69-side pibe kun nedad i 45 grader (men den option blev vidst aldrig - trods fabriks-installation - godkendt i Danmark)

Så der findes masser af muligheder, afhængigt af om du vil have en permanent eller midlertidig løsning. Jeg kørte selv konstant med begge rør peget til hver side, og blev aldrig stoppet med det - så det afhænger også lidt af, om den tiltrækker unødig opmærksomhed (meget larmende). Mange kan sagtens køre med det i fred - men du har helt ret i, at det ikke kan godkendes.


Tilbage til "Teknisk Forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster