Dæktrykcencorer på min C5
: 20. aug 2013, 14:16
Hej alle.
Jeg har lige fået monteret ny fordæk på min C-5 af en professionel dækmand.
Den ene cencor, højre forreste siger nu FR : XXX. Samtidig kommer der besked
på DIC hver eneste gang nøglen kommer i Service bla bla bla. Møjirreterende.
De andre 3 virker fint, og alle 4 har virket upåklageligt lige indtil dækskiftet.
På Corvetteforum er der alverdens forslag lige fra video med gør-det-selv
batteriskift til at sætte en kraftig magnet i nærheden af ventilen samtidig med
at computeren skal resættes, og acceptere alle 4 censorer. Men hvad sker der så ?
Jeg syntes det er mærkeligt at netop ved dækskiftet at batteriet vælger at sige stop.
Levetiden er 10 år +
Iflg. dækfirmaet skal jeg prøve at lukke luft ud hvor dækket ikke er belastet, derefter
luft på igen, og så rulle derudaf. Han siger endvidere at der IKKE er kommet fedt på
censoren.
Er der evt. nogen Vettevenner herinde der har prøvet noget ligende, vil jeg blive glad
et godt råd, tak
Med Venlig Hilsen
Niels Mozart
2064-4060
Jeg har lige fået monteret ny fordæk på min C-5 af en professionel dækmand.
Den ene cencor, højre forreste siger nu FR : XXX. Samtidig kommer der besked
på DIC hver eneste gang nøglen kommer i Service bla bla bla. Møjirreterende.
De andre 3 virker fint, og alle 4 har virket upåklageligt lige indtil dækskiftet.
På Corvetteforum er der alverdens forslag lige fra video med gør-det-selv
batteriskift til at sætte en kraftig magnet i nærheden af ventilen samtidig med
at computeren skal resættes, og acceptere alle 4 censorer. Men hvad sker der så ?
Jeg syntes det er mærkeligt at netop ved dækskiftet at batteriet vælger at sige stop.
Levetiden er 10 år +
Iflg. dækfirmaet skal jeg prøve at lukke luft ud hvor dækket ikke er belastet, derefter
luft på igen, og så rulle derudaf. Han siger endvidere at der IKKE er kommet fedt på
censoren.
Er der evt. nogen Vettevenner herinde der har prøvet noget ligende, vil jeg blive glad
et godt råd, tak
Med Venlig Hilsen
Niels Mozart
2064-4060