Rust beskyttelse forrude ramme

Teknisk relateret snak
soerenlund-1189
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. jan 2010, 06:42

Rust beskyttelse forrude ramme

Indlægaf soerenlund-1189 » 22. jul 2012, 10:41

Efter at have læst rædsels historier om rustne bird cages besluttede jeg at strippe min forrude ramme for at se hvordan tilstanden var. Det er relativt let at afmontere både udvendigt og indvending trim. Jeg fik noget af et chock for der var ikke det der lignede maling på den, heldigvis mest overflade rust og en enkelt mindre gennemtæring på den ene side. Problemet er at forrude rammen er direkte udsat for vejrliget, forruden er limet på forsiden og der er ingen gummi lister så vand der rammer forruden løber under trim listerne og direkte ind på rammen.

Jeg fik renset og malet rammen udvendigt samt sprøjtet den grundigt indvendigt, Harald Nyborg sælger sprøjte udstyr med en lang fleksibel slange så det er muligt at sprøjte selv inde i de tynde rude ramme profiler.

Ved samme lejlighed fik samlingerne mellem chassis rammen og bird cage en omgang. De foreste sidder lige nedenfor dør hængslerne, her kan man sprøjte hele vejen op langs hængslerne op i ruderammen. De bagerste sidder via en access lem i de bagerste hjulkasser.

Der er selvfølgelig masser of sider og hjørner jeg ikke kunne komme ind i, men føler at den vigtigste del omkring forruden og hængslerne nu er sikret.

Søren Lund 1157
Vedhæftede filer
cannon 1171.jpg
cannon 1171.jpg (54.43 KiB) Vist 2531 gange
cannon 663.jpg
cannon 663.jpg (61.04 KiB) Vist 2531 gange

Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster