Hej alle
Det værst tænkelige er sket, her midt i sommervarmen og i den bedste periode af året - når man kører Corvette Cab......
Min elskede SB C3 - smider vandet efter ca. 10 minutters kørsel og samtid er tempraturmåleren gået i strejke Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg skal starte eftersøgningen på mine problemer.
Kristian #233
Kølerproblemer SB C3
Hvor smider den vandet fra?
Hvor smider den vandet fra?
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Og temperaturmåleren plejer at svigte p.g.a.
Og temperaturmåleren plejer at
svigte p.g.a. defekt føler - sidder i topstykket.
C3
svigte p.g.a. defekt føler - sidder i topstykket.
C3
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28. dec 2007, 13:33
Hvor smider den vandet fra? Umidelbart
Hvor smider den vandet fra?
Umidelbart ser det ud som om det kommer fra overløbsslangen - den som sider på den lille tank ? Giver det nogen mening
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28. dec 2007, 13:33
tak den får jeg tjekket
tak den får jeg tjekket :)
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 11. nov 2008, 11:14
Temperaturmåleren sidder i blokken ved
Temperaturmåleren sidder i blokken ved generatoren, den ledning som går til den er som en kabelsko der er lige til at trække af, det er let at checke denne da den sender stel til instrumentet i kabinen hvis dette virker vil det give fuldt udslag hvis du sætter ledningen til stel på bilen.
Hvis vandet kommer ud fra vandpumpen i bunden af denne er den defekt, der er en del i den som åbner for vandet når den er færdig, så er der ikke andet at gøre end at skifte hele pumpen.
Det lyder næsten som om at det er når motoren bliver driftvarm ca 80 grader, det er der thermostaten åbner for gennemstrømning denne sidder under øverste kølerslanges tilslutning under studsen med de 2 bolte som går ned i blokken ( husk ny pakning hvis du åbner til thermostaten ), så er der kun køler og dennes slanger som kan være defekt.
Hilsen Peter 1030
Hvis vandet kommer ud fra vandpumpen i bunden af denne er den defekt, der er en del i den som åbner for vandet når den er færdig, så er der ikke andet at gøre end at skifte hele pumpen.
Det lyder næsten som om at det er når motoren bliver driftvarm ca 80 grader, det er der thermostaten åbner for gennemstrømning denne sidder under øverste kølerslanges tilslutning under studsen med de 2 bolte som går ned i blokken ( husk ny pakning hvis du åbner til thermostaten ), så er der kun køler og dennes slanger som kan være defekt.
Hilsen Peter 1030
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28. dec 2007, 13:33
Det passer med teorien om
Det passer med teorien om at motoren er driftsvarm og efter at termostaten åbner så smider den noget vand ud gennem overløbsslangen fra den lille tank. Kunne det så tænkes at der skal en ny køler til ?
Jeg var lidt bange for at der måske var røget en toppakning - men det er måske ikke tilfældet ?
Jeg var lidt bange for at der måske var røget en toppakning - men det er måske ikke tilfældet ?
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28. dec 2007, 13:33
Kan jeg gå ud fra
Kan jeg gå ud fra at føler er defekt, efter at jeg har konstateret at der er fuld udsving efter at jeg har givet ledningen direkte stelforbindelse ?
-
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:26
Hej Kristian Åbner din thermostat ?
Hej Kristian
Åbner din thermostat ? det kan du prøve ved at
varme motoren op og mærke på den øverste
kølerslange,din køler kan også være tilstoppet
det kan du kontrollere ved varm stoppet
motor prøv at mærke på kølerelementet
det skal være varm over hele overfladen,
endelig kan der være gået en toppakning
det plejer jeg at kontrollere med en
co måler holdt over kølerpåfyldningshullet
ved varm motor med motor gående i
tomgang,hvis den viser co er der
forbrændingsgas i kølersystemet,
tømmer den ekspantionsbeholderen
helt ? hvis ikke har du muligvis hældt
for meget vædske på
Hilsen
Ib 402
Hvid du vil må du gerne ringe til mig
på 86488101
Åbner din thermostat ? det kan du prøve ved at
varme motoren op og mærke på den øverste
kølerslange,din køler kan også være tilstoppet
det kan du kontrollere ved varm stoppet
motor prøv at mærke på kølerelementet
det skal være varm over hele overfladen,
endelig kan der være gået en toppakning
det plejer jeg at kontrollere med en
co måler holdt over kølerpåfyldningshullet
ved varm motor med motor gående i
tomgang,hvis den viser co er der
forbrændingsgas i kølersystemet,
tømmer den ekspantionsbeholderen
helt ? hvis ikke har du muligvis hældt
for meget vædske på
Hilsen
Ib 402
Hvid du vil må du gerne ringe til mig
på 86488101
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28. dec 2007, 13:33
Hej Ib Tak for hjælpen -det
Hej Ib
Tak for hjælpen -det var lige det der skulle til for at finde frem til problemet. En overfyldt ekspansionsbeholder ....var alt hvad der var galt :)
Hilsen Kristian
Tak for hjælpen -det var lige det der skulle til for at finde frem til problemet. En overfyldt ekspansionsbeholder ....var alt hvad der var galt :)
Hilsen Kristian
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster