Gearolie til C3 4-trins MANUEL

Teknisk relateret snak
John W
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. maj 2009, 18:06

Gearolie til C3 4-trins MANUEL

Indlægaf John W » 22. mar 2012, 22:59

Den har nok været oppe og vende flere gange....meen....

Jeg vil ha' skiftet gearolien på min nu, og er i tvivl om hvilken olie der er den "rigtige" ??

Jeg har en ide om at det skal være en W90 i viskositet til alm. sommerkørsel,
men afhængig af hvor man kigger og søger anbefales der både GL-4 og GL-5.

Hvilken er den helt rigtige - og er det i virkeligheden hip som hap hvad man hælder i sådan en gammel grov gearkasse, ????

Bilen er en early 1968 C3 med 327" og 4-trins manuel gearbox.

hvad skal jeg købe i fredericia på lørdag ? Vintage Castrol EP90 GL4 - eller en moderne olie?

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

John Jeg havde lavet et langt

Indlægaf Lykkemark » 23. mar 2012, 01:25

John
Jeg havde lavet et langt indlæg, det forsvandt pga timeout, men det korte og lange er: Bliv ved dit Castrol valg.
De produkter dvs. din Muncie og olien er testet sammen. Ingen bruger penge idag på, at teste ny olie med din gamle gearkasse.

Lykkemark

admin
Indlæg: 0
Tilmeldt: 14. maj 2008, 22:27

John Jeg havde lavet et langt

Indlægaf admin » 23. mar 2012, 11:29


John
Jeg havde lavet et langt indlæg, det forsvandt pga timeout, men det korte og lange er: Bliv ved dit Castrol valg.
De produkter dvs. din Muncie og olien er testet sammen. Ingen bruger penge idag på, at teste ny olie med din gamle gearkasse.

Lykkemark


For en anden gangs skyld, hvis der er timeout, så prøv at redigerer dit skrevne indlæg, så vil du se et gult felt i et af hjørnerne. Klik på dette og det tidligere skrevne vil vende tilbage. Der er en automatisk gemmefunktion ligesom i Word og den gemmer hvert 3 eller 4 minut, netop hvis man er ude for dette eller bliver afbrudt i sit forehavende af telefon eller lign!

John W
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. maj 2009, 18:06

Tak for din mening Lykkemark.

Indlægaf John W » 23. mar 2012, 14:11

Tak for din mening Lykkemark.
Det jeg kom mest i tvivl om var at GL-4 jo er en hypoid olie - og som jeg forstår det - særdeles god til biler med transmission & differentiale i eet...som den gamle folkevogn vi også har.

Men det optimale er jo hvis man kan bruge samme olie til begge biler :-)..
dog uden at det skal gå ud over Vetten...(som jo altid vil ha' højeste prioritet...min mening ...ikke konens..:-) )

Mvh John


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster