Den hoster vand.
: 26. jun 2011, 01:38
I dag da jeg kom hjem efter en længere tur, hostede den vand ca 30 sec efter den blev stoppet, ved nærmer eftersyn, så jeg at det kom fra expansions beholderen fra køleren.
Hvad pokker kan det skyldes ??
Det er en 76`er 5,7
Efter en kop kaffe og lidt gniden i skæget, samt en lille test køretur :
Den øverste kølerslange klapper sammen, når den bliver varm og motoren køre.
Kilerem til generator slides MEGET HURTIG, har slidt 2 i år.
Når jeg klemmer på den øverste kølerslange (ved stilstand) kan jeg høre at det bobler i expansionstanken, dvs. at kølerdæksel ikke slutter tæt.
Motor går pludeselig meget højt op i tomgang, og kan til tider falde tilbage til normalen.
Mens jeg surmulede og skumlede, over min særdeles dårlige kop kaffe, som iøvrigt ellers plejer at smage udmærket, så jeg tråden, altså den røde: Motor bliver varm, vand løber over i expansionsbeholder = ingen tryk i køler, og kølerslange klapper sammen. Derefter bliver motoren varm (Kan dog ikke ses på temp måler 205 F) og varme overføres til kaburator og tomgang stiger. Samtidig med at
slangen til køleren klapper sammen øges belastningen på vandpumpen og kilerem slides. :(
Kan det passe at et kølerdæksel kan lave så meget ravage.:reddevil: Eller er der et lille punkt jeg har overset.:confused:
Håber så bare at i får en dejlig køretur, mens jeg holder stille i det dejlige vejr.
Cubic
Hvad pokker kan det skyldes ??
Det er en 76`er 5,7
Efter en kop kaffe og lidt gniden i skæget, samt en lille test køretur :
Den øverste kølerslange klapper sammen, når den bliver varm og motoren køre.
Kilerem til generator slides MEGET HURTIG, har slidt 2 i år.
Når jeg klemmer på den øverste kølerslange (ved stilstand) kan jeg høre at det bobler i expansionstanken, dvs. at kølerdæksel ikke slutter tæt.
Motor går pludeselig meget højt op i tomgang, og kan til tider falde tilbage til normalen.
Mens jeg surmulede og skumlede, over min særdeles dårlige kop kaffe, som iøvrigt ellers plejer at smage udmærket, så jeg tråden, altså den røde: Motor bliver varm, vand løber over i expansionsbeholder = ingen tryk i køler, og kølerslange klapper sammen. Derefter bliver motoren varm (Kan dog ikke ses på temp måler 205 F) og varme overføres til kaburator og tomgang stiger. Samtidig med at
slangen til køleren klapper sammen øges belastningen på vandpumpen og kilerem slides. :(
Kan det passe at et kølerdæksel kan lave så meget ravage.:reddevil: Eller er der et lille punkt jeg har overset.:confused:
Håber så bare at i får en dejlig køretur, mens jeg holder stille i det dejlige vejr.
Cubic