Nyt medlems første (bitre) erfaringer.
: 28. maj 2011, 17:43
Hej folkens
Jeg har i 20 år drømt om at blive ejer af en Corvette årg 68-72. Nu er drømmen endelig blevet til noget og jeg er blevet ejer af en fin Convertible 72´er 454 (LS5)
Smilet hold dig ikke så længe for efter 14 dage og omkring 300 km i mit ejerskab døde maskinen med en grim lyd. Hjemme i hulen konstaterede jeg at motoren havde tabt 2 indsugningsventiler med skader på stempler, cylindervæg og det ene topstykke til følge.
Motoren havde for nylig været igennem en større tur og i den forbindelse var ventiler og stemper kommet for tæt på hinanden. Der er mærker i alle 8 stemper efter at indsugningventilerne i længere tid havde "kysset" stemplerne. Det bliver de jo trætte af efter nogen tid og bliver svage til sidst knækker.
Nu er den kommet der hen hvor den blev lavet sidst og dommen lyder umiddelbart på en ny motor.
Jeg er lidt træt af den dom, da bilen er matching numers.
Nu går jagten så efter en anden motor. Jeg kan jo allerede se den kommende sesson smuldre væk, så nu sidder jeg her og trøsteskriver istedet for at kører i min Corvette.
Hvor finder man en renoveret LS5 motor?
Hvad tænker i om at jeg mister original blokken? Jeg har alle de originale dele til motoren på nær selve topstykkerne som er skiftet til nogen med noget mere flow.
Noget jeg ellers skal være opmærksom på i den her ulykkelige situation?
Jeg kan jo godt se at min første sesson som Corvetteejer måske ender med at blive uden bil, træf og smil på læben....er der nogen der har en ekstra tudekiks jeg kan få?
Nå, jeg finder lige "ja hatten" frem igen og tænker...det skal nok gå
Hilsen Ole
Jeg har i 20 år drømt om at blive ejer af en Corvette årg 68-72. Nu er drømmen endelig blevet til noget og jeg er blevet ejer af en fin Convertible 72´er 454 (LS5)
Smilet hold dig ikke så længe for efter 14 dage og omkring 300 km i mit ejerskab døde maskinen med en grim lyd. Hjemme i hulen konstaterede jeg at motoren havde tabt 2 indsugningsventiler med skader på stempler, cylindervæg og det ene topstykke til følge.
Motoren havde for nylig været igennem en større tur og i den forbindelse var ventiler og stemper kommet for tæt på hinanden. Der er mærker i alle 8 stemper efter at indsugningventilerne i længere tid havde "kysset" stemplerne. Det bliver de jo trætte af efter nogen tid og bliver svage til sidst knækker.
Nu er den kommet der hen hvor den blev lavet sidst og dommen lyder umiddelbart på en ny motor.
Jeg er lidt træt af den dom, da bilen er matching numers.
Nu går jagten så efter en anden motor. Jeg kan jo allerede se den kommende sesson smuldre væk, så nu sidder jeg her og trøsteskriver istedet for at kører i min Corvette.
Hvor finder man en renoveret LS5 motor?
Hvad tænker i om at jeg mister original blokken? Jeg har alle de originale dele til motoren på nær selve topstykkerne som er skiftet til nogen med noget mere flow.
Noget jeg ellers skal være opmærksom på i den her ulykkelige situation?
Jeg kan jo godt se at min første sesson som Corvetteejer måske ender med at blive uden bil, træf og smil på læben....er der nogen der har en ekstra tudekiks jeg kan få?
Nå, jeg finder lige "ja hatten" frem igen og tænker...det skal nok gå
Hilsen Ole