Hej Uamby
Jeg ved ikke om dette kan være nogen hjælp, men der er en del læsning, især Lars Grimsruds lange skriv og forklaringer nederst i tråden:
http://www.corvetteactioncenter.com/forums/c3-technical-performance/125050-hooker-side-exhaust-headers-standard-headers.html
Denne tråd der kommer her, viser montage af et rustfrit stål system som jeg har købt hjem til min bil en 454. Dog er det i billederne udført på en smallblock, men det giver vel en ide om fremgangsmåden.
http://www.digitalcorvettes.com/forums/showthread.php?t=127883&highlight=custom+image+stainless
Da jeg er godt bekendt med mine begrænsninger på det skruetekniske og dertil manglende tid, har jeg overladt projektet til en professionel og det er vist meget godt.
Som jeg har forstået det, er det endog meget vigtigt, at dine flangebolte søbes godt ind i krybende olie, i en periode på 3-7 dage, de kan sidde uendelig godt fast, og knækker en bolt, så er man i måske ikke uoverstigelige problemer, men givet er det at det nok ikke er sjovt.
Ligeledes har jeg forstået, at de pakninger der følger med (hvis der altså er det) sikkert ikke er af særlig god kvalitet, så der skal man altså gøre sig selv den tjeneste, at anskaffe nogle bedre.
Ydermere har jeg så i mit tilfælde forstået at der skal rustfri bolte i, når headders er rustfri.
Jeg tror også at jeg kan forstå at temperaturen stiger betragteligt i motorrummet ved overgang fra ram horn til headders, om så dette løses ved coating eller wrap, vides ikke med bestemthed. Jeg antager (jeg skrev antager) at mine dobbelte elblæsere, der laver noget der ligner en tyfon i maskinrummet sikkert jager noget af den varme væk, og her kan man sikkert forbedre tingenes tilstand ved at sørge for at motorhjælmen slutter tæt til den øvrige karosse så blæsten ikke spildes. Jeg har set egnede moosgummiprofiler i rullevis hos min lokale skibsproviantering.
Jeg har hørt (hørt) at den øgede varme kan give et tændrørshætte problem, men så vidt jeg er oplyst findes der hætter der er egnede til formålet.
Sidst men ikke allermindst forholder det sig sådan, at man kan redde sig nogle eftertrykkelige forbrænder på sine lægge ved ind og udstigning af kareten, der er så nogle forskellige løsninger på den sag.
Dette kunne være den ene (til slut i filmen), men den synes jeg ikke er så klædelig:
http://www.youtube.com/watch?v=o-ueNxFqHdQ&feature=related
så jeg har valgt denne i stedet:
http://www.steelshields.com/gallery.html
Lykkemark