Styretøjet m.v. nogle erfaringer ?
: 22. nov 2010, 21:57
Det her bliver en lidt længere smøre, men hvis der er nogen der har bokset med det følgende hører jeg gerne noget her eller på pm.
Jeg har taget et så nogenlunde kritisk blik på selve forenden af automobilet og samtidigt kikket lidt på lageret, og har så nogenlunde besluttet mig for hvad der skal ske, og så kommer den der snigende tvivl: er det nu sådan at når man har lavet dette, så er der noget man har sprunget over, som man med fordel kunne have lavet, medens proppen var af, med andre ord så man ikke skal rive det hele fra hinanden igen.
Betragter man bilen fra siden, så er forenden så sænket som den kan blive uden at noget støder på. Dvs at den tidligere ejer har taget noget af forfjedrene. Jeg vil dog gerne have den løftet en halv tommes penge, så derfor har jeg tænkt mig at løfte den med et par dertil indrettede bundmellemlæg (som er på lager). At kramme fjedrene sammen passer fint med nymontering af nye Koni dæmpere som også er på lager.
Power Steering Control Valve'en sveder olie og fedt. Spændebåndet til "ball stud'en" er meget tvivlsomt, hvilket vil sige, at der trænger fedt ud ved pakningen. Olie snask'et har jeg ingen rigtig forklaring på udover slidtage på oringe, evt slanger hvis kondition egentlig er lidt ubestemmelige for mig.
Hvad angår styringen i praksis hvad dette angår mærker jeg ingen mærkeligheder så som pulsering og lign, jeg har derfor tænkt mig tænkt mig at at montere et repsæt efter følgende anvisning:
http://www.cssbinc.com/images/ads/howto/PSV-rebuild%20instructions.pdf
samt et sæt helt nye slanger. Dette er bestilt.
Da der nu er, alt efter ratstørrelse, lidt rigelig ratslør (efter min forkælede opfattelse vil nogen sikkert mene) har jeg tænkt mig at montere et helt nyt styrehus, med ny pitmanarm, og ny hardyskive (den gamle er virkelig grim og virker slidt helt op, i al fald visuelt). Disse tre effekter er også på lageret.
Det skal siges at i sving kører den som en go'cart.
Er der noget jeg har sprunget over ? Jeg hører af og til (med 14 dages mellemrum) et pivegnirk fra rattet (eller stammen) om det kan have noget med hardyskiven at gøre vides ikke. Her modtager jeg også gerne en kommentar.
Jeg vil også have fjernet varmeanlægget, jeg har ikke brug for det, jeg går ud fra at det er nok at proppe af ved indsug og vandpumpe, eller tager jeg fejl ?. Min alukøler burde ikke have problemer med kompensering.
Ideer modtages således at dobbeltarbejde kan modvirkes, med givent hensyn til tegnebogstykkelse (altså min og jeg er iflg nogle personer en anelse gnieragtig, men betaler gerne for kvalitet, når det drejer sig om jernmekaniske ting).
På forhånd tak
Lykkemark:seeya:
Jeg har taget et så nogenlunde kritisk blik på selve forenden af automobilet og samtidigt kikket lidt på lageret, og har så nogenlunde besluttet mig for hvad der skal ske, og så kommer den der snigende tvivl: er det nu sådan at når man har lavet dette, så er der noget man har sprunget over, som man med fordel kunne have lavet, medens proppen var af, med andre ord så man ikke skal rive det hele fra hinanden igen.
Betragter man bilen fra siden, så er forenden så sænket som den kan blive uden at noget støder på. Dvs at den tidligere ejer har taget noget af forfjedrene. Jeg vil dog gerne have den løftet en halv tommes penge, så derfor har jeg tænkt mig at løfte den med et par dertil indrettede bundmellemlæg (som er på lager). At kramme fjedrene sammen passer fint med nymontering af nye Koni dæmpere som også er på lager.
Power Steering Control Valve'en sveder olie og fedt. Spændebåndet til "ball stud'en" er meget tvivlsomt, hvilket vil sige, at der trænger fedt ud ved pakningen. Olie snask'et har jeg ingen rigtig forklaring på udover slidtage på oringe, evt slanger hvis kondition egentlig er lidt ubestemmelige for mig.
Hvad angår styringen i praksis hvad dette angår mærker jeg ingen mærkeligheder så som pulsering og lign, jeg har derfor tænkt mig tænkt mig at at montere et repsæt efter følgende anvisning:
http://www.cssbinc.com/images/ads/howto/PSV-rebuild%20instructions.pdf
samt et sæt helt nye slanger. Dette er bestilt.
Da der nu er, alt efter ratstørrelse, lidt rigelig ratslør (efter min forkælede opfattelse vil nogen sikkert mene) har jeg tænkt mig at montere et helt nyt styrehus, med ny pitmanarm, og ny hardyskive (den gamle er virkelig grim og virker slidt helt op, i al fald visuelt). Disse tre effekter er også på lageret.
Det skal siges at i sving kører den som en go'cart.
Er der noget jeg har sprunget over ? Jeg hører af og til (med 14 dages mellemrum) et pivegnirk fra rattet (eller stammen) om det kan have noget med hardyskiven at gøre vides ikke. Her modtager jeg også gerne en kommentar.
Jeg vil også have fjernet varmeanlægget, jeg har ikke brug for det, jeg går ud fra at det er nok at proppe af ved indsug og vandpumpe, eller tager jeg fejl ?. Min alukøler burde ikke have problemer med kompensering.
Ideer modtages således at dobbeltarbejde kan modvirkes, med givent hensyn til tegnebogstykkelse (altså min og jeg er iflg nogle personer en anelse gnieragtig, men betaler gerne for kvalitet, når det drejer sig om jernmekaniske ting).
På forhånd tak
Lykkemark:seeya: