Mamstrup og Henning altså
Sådan nogle gavtyve som jer bør have:
http://www.amazon.com/Corvette-1966-1982-Manual-Motorbooks-Workshop/dp/0879382368
lige på hylden.
Det står under kapitel 12. Jeg ved godt at det er: gammel skole. Men det er en god bog, så læg den ude på toilettet, så du har en god undskyldning for at sidde der i tyve minutter.
Når man kommer igennem hele balladen, og får kik på Haynes, og videre : How to restore or Modify af Richard Newton så bliver tingene faktisk soleklare.
Det korte og det lange (ud fra mit synspunkt).
Problemet med servopumpen er, at når man ser ovenfra, så kan man næsten ikke se den. Det vil sige at man kan se en rem forsvinde ned i dybet, men det hele er skjult af: "fan shroud". Den nemme løsning er den jeg tog, at rive shroud'et ud sammen med propellen, og lave el propeller, så kan man pludselig se hvad der foregår, dernede hvor remmen forsvinder.
Men og det er der jo:
Servopumpen skal ikke sige noget, siger den noget, så er der et problem. Man skal ikke køre med en underlig servopumpe, der siger noget, det er lidt som at spille russisk roulette. I det øjeblik servopumpen ikke længere virker, det være sig pga. indre fejl, eller en knækket kilerem, så ændrer dit styretøj sig, til noget du aldrig har prøvet før, forestil dig at du kører hen mod et menneske, og dit styretøj er beton, på et splitsekund.
Det klarer man bare ikke, vel ?
Er din pumpe slidt op, skift den.
Har du fejl justeret remmen din pumpe, hyppigt forekommende fejl, og den almindelige årsag til ødelagte pumper/beslag, så gør det rigtigt, den må ikke være stram.
Pumpen der kører i olie, den kunne ikke have det bedre.
I seng igen
Lykkemark