Karburator/justerings problemer
: 3. okt 2010, 19:34
Hej..... Jeg behøver lige lidt hjælp...!
Vi har en Corcette C3 fra 1974. Karburator Holly 670. Procom Alu topstykker og en skarp knast.
Vi har fået det hele stillet perfekt ved Reime Dynatesting i Mygdal ved Hjørring sidste år og bilen har kørt perfekt indtil for en lille måned siden. Der gik den i stå da vi skulle holde tilbage i et lyskryds. Et par klub medlemmer fra vores lokale forening sprang med det samme på problemet, og fandt ud af at den druknede sig selv i tomgang. De rensede dysen i svømmehuset, ændrede svømmehøjden og den gik bedre en nogensinde før. Man kunne cruise med små 60 km/t i 4. gear uden kørslen var ujævn. (Det varede dog kun til næste dag). Vi bestemte os for at få Reime til at kigge på den igen her ved Odin træf, med der var for lang ventetid.
Vi tog så kontakt til West Speed i Varde for at få ham til at kigge på den så den kunne komme til at køre jævnt igen. Det skulle vel bare være en justering.
Han fik bilen og fandt ikke nogen fejl. Mente dog at nye tændrør og en ny Summit karburator ville hjælpe. Det gjorde det ikke og den gamle karburator kom på igen.
Vi måtte hente bilen igen med uforrettet sag og kr. 2200,00 fattigere.
Da jeg skulle køre bilen hjem fra West Speed har den aldrig gået så dårligt. Den skød i udstødningen, gik i stå når jeg trykkede koblingen ned for at skifte gear. Og gik selvfølgelig i stå hver gang jeg skulle holde tilbage for noget.
Godt sur over det dårlige resultat på noget som bare skulle være en justering, har jeg sat de gamle tændrør i igen og med det samme var der en mærk- og hørbar forbedring af motorgangen.
Problemet er nu, at bilen ikke kan gå i tomgang. Den får simpelt hen ingen benzin når den skal gå i tomgang.
Kan West Speed have ødelagt karburatoren eller er det noget jeg kan justere mig ud af.
Det var en lang historie, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
Det skal siges, at jeg ikke har en rygende fis forstand på biler, men det begynde så småt at hjælpe.:)
Vi har en Corcette C3 fra 1974. Karburator Holly 670. Procom Alu topstykker og en skarp knast.
Vi har fået det hele stillet perfekt ved Reime Dynatesting i Mygdal ved Hjørring sidste år og bilen har kørt perfekt indtil for en lille måned siden. Der gik den i stå da vi skulle holde tilbage i et lyskryds. Et par klub medlemmer fra vores lokale forening sprang med det samme på problemet, og fandt ud af at den druknede sig selv i tomgang. De rensede dysen i svømmehuset, ændrede svømmehøjden og den gik bedre en nogensinde før. Man kunne cruise med små 60 km/t i 4. gear uden kørslen var ujævn. (Det varede dog kun til næste dag). Vi bestemte os for at få Reime til at kigge på den igen her ved Odin træf, med der var for lang ventetid.
Vi tog så kontakt til West Speed i Varde for at få ham til at kigge på den så den kunne komme til at køre jævnt igen. Det skulle vel bare være en justering.
Han fik bilen og fandt ikke nogen fejl. Mente dog at nye tændrør og en ny Summit karburator ville hjælpe. Det gjorde det ikke og den gamle karburator kom på igen.
Vi måtte hente bilen igen med uforrettet sag og kr. 2200,00 fattigere.
Da jeg skulle køre bilen hjem fra West Speed har den aldrig gået så dårligt. Den skød i udstødningen, gik i stå når jeg trykkede koblingen ned for at skifte gear. Og gik selvfølgelig i stå hver gang jeg skulle holde tilbage for noget.
Godt sur over det dårlige resultat på noget som bare skulle være en justering, har jeg sat de gamle tændrør i igen og med det samme var der en mærk- og hørbar forbedring af motorgangen.
Problemet er nu, at bilen ikke kan gå i tomgang. Den får simpelt hen ingen benzin når den skal gå i tomgang.
Kan West Speed have ødelagt karburatoren eller er det noget jeg kan justere mig ud af.
Det var en lang historie, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
Det skal siges, at jeg ikke har en rygende fis forstand på biler, men det begynde så småt at hjælpe.:)