Side 1 af 2

Vaccumsystem, tiltrat, frontbumper

: 29. jul 2010, 17:57
af Erik
Hej alle

Jeg er ny i branchen med en C3 1976, og har derfor et par spørgsmål.
Hvorledes fastlåses tilt-rattet i længderetningen?
Hvad er den markerede knap i vaccumsystemet til og hvor sidder den?
Er det normalt at frontbumperen ikke passer bedre i begge sider?
(Se vedhæftede billeder)

På forhånd tak
Erik Nielsen
Svendborg

Hej Erik - på min

: 29. jul 2010, 18:23
af lauge
Hej Erik - på min C3'er (fra 1968) er ratstammen låst når tappen ved hornkontakten er skubbet til højre.Når jeg skubber den helt til venstre kan jeg trække ratstammen frem og tilbage.
Vettehilsner fra Lauge

- - og min front

: 29. jul 2010, 18:33
af lauge
- - og min front ser helt anderledes ud end dit foto.Jeg har en forcromet kofanger (standard) - din front må være uoriginal - jeg kan slet ikke kende den.
Mvh Lauge

En C3 fra 67? Det

: 29. jul 2010, 18:52
af (udmeldt) C3
En C3 fra 67? Det er sjældent, for ikke at sige uhørt.

De kontakter du viser sidder under instrumentpanelet lige foran føreren. De er til manuel åbning af lygterne ved pære skift. Der er også en for åbning af viskerlåge.

C3

Hej Alle Jeg har skrevet 1967

: 29. jul 2010, 19:22
af Erik
Hej Alle
Jeg har skrevet 1967 i stedet for 1976

- - - så kan

: 29. jul 2010, 19:28
af lauge
- - - så kan du nok ikke bruge mit svar til noget.

Hej Erik Den frontbumper ser godt

: 29. jul 2010, 20:59
af Lykkemark
Hej Erik

Den frontbumper ser godt nok ikke godt ud, her er et link jeg synes du skal se, idet der er et godt løsningsforslag:

http://corvettec3.ca/tips.htm

Lykkemark

På en 76 er det

: 29. jul 2010, 21:43
af Gæst
På en 76 er det kransen udenom hornkontakten du drejer på, så kan den hæve eller sænke eller du gør den fast ved at dreje til en af stillingerne, hvilke side kan jeg ikke lige huske. Frontbumperen ser ud til at være beskadiget i sammenføjningen. Den kontakt du nævner er på en 76, til at lygterne vedbliver med at være hævet når du slukker motoren og sider som nævnt lige under instumenterne, nede ved ratstammen.

Hej Bjarne Tak for svaret, men

: 29. jul 2010, 23:41
af Erik
Hej Bjarne
Tak for svaret, men jeg kan ikke dreje kransen under hornkontakten. Måske er det et andet rat der er monteret.

I så tilfælde er det

: 30. jul 2010, 06:27
af Gæst
I så tilfælde er det en helt anden ratstamme og ikke en 76. Man kan ikke umiddelbart skifte rat på en 76, da det er et støbt rat, incl kraven til ratfastgørelse. Det var den eneste årgang dette blev benyttet på. På billedet kan jeg se at det virkelig er et originalt rat, og kanten på hornkontakten burde kunne drejes.