Start problemer

Teknisk relateret snak
andersen-1256
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. mar 2010, 19:05

Start problemer

Indlægaf andersen-1256 » 8. jul 2010, 22:34

Hej

Jeg har lidt start problemer med min ?nye? Corvette (1970). Jeg er ikke sikker på om der er batteriet, starteren, generatoren eller noget helt andet, men mit gæt er at det er generatoren.

Det er sket 3 gang at bilen ikke vil starte, det virker som om der er strøm på bilen, men ikke nok til at starteren kan trække motoren rundt. Hvis jeg lader batteriet så er bilen let at starte.

Den anden dag, var jeg på en tur hvor jeg måtte skubbes i gang, og selv efter 45 minutter på motor, så kunne bilen ikke starte da jeg kom hjem.

Nogen gode råd?

Tak,
Hilsen Søren

Brugeravatar
Elektrikeren
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. mar 2010, 14:28

Hej Det kan være snart

Indlægaf Elektrikeren » 9. jul 2010, 08:13

Hej

Det kan være snart sagt hvad som helst men når du kører hvormange ampere lader du så med? min - som er en 72'er - lader med 20-40A lige i starten og falder så til et par stykker under kørsel.
Hvilket batteri har du i? kan du se hvor gammelt det er? prøv at spænde kablerne på batteri polerne, check stelforbindelser.
Hvis du mener det er generatoren så har jeg lige skiftet min - købte den nye hos Trimo i Havdrup - krom og 100A for 1500 bobs på ombytnings basis.

Elektrikeren / Søren

NB! tlk med dyret
# 1740 Elektrikeren

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Hvis problemet primært er der

Indlægaf Piet » 9. jul 2010, 14:17

Hvis problemet primært er der når motoren er varm. så er det højst sansynligh starteren som er træt, det er et typisk problem at starterrelæerne falder sammen pga de høje temperaturer fra headers.

ellers er det bare at få tjekket battereiet for om det er faldet sammen og generatoren om den lader som den skal.
Det er umiddelbart en god ide som Søren har gjort at opgradere generatoren til lidt flere ampere end den originale da mange af bilerne idag har monteret elektriske blæsere ol og samtidig kører vi med lys på konstant.

en 100amp chrom generator kan dog ervherves billigere ened de 1500.- feks hos Firstmile til 1295.- incl moms
http://www.firstmile.dk/product.asp?product=560

Brugeravatar
Elektrikeren
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. mar 2010, 14:28

en 100amp chrom generator kan

Indlægaf Elektrikeren » 9. jul 2010, 14:43


en 100amp chrom generator kan dog ervherves billigere ened de 1500.- feks hos Firstmile til 1295.- incl moms
http://www.firstmile.dk/product.asp?product=560


Ja det havde jeg godt set men min var kaput - ladede med 20-25A konstant - så skulle bruge en her og nu og Trimo havde den på hylden klar til afhentning.
# 1740 Elektrikeren

andersen-1256
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. mar 2010, 19:05

Tak for svarene. Det lader

Indlægaf andersen-1256 » 10. jul 2010, 13:14

Tak for svarene.


Det lader ikke til at motorens temperatur har nogen indflydelse på problemet, jeg har haft problemer både med en kold og varm mortor.
Jeg er ikke helt sikker på hvor meget den lader med, men det er som regl ikke ret meget eller ingen ting. Jeg har aldrig set den lade med 40 ampere. Da jeg blev skubbet i gang, lade den med 10-20A men kun i ca. 10 minutter. Der står ikke dato på min batteri, men det ser rimeligt nyt ud (Det har poler på siden).


Er der nogen der kan anbefale et godt sted hvor man kan få målt hvad der er galt, og event. reperarret det. Meget gerne i nærheden af københavn.


Hilsen Søren


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster