Karburatorsprit...
: 2. maj 2010, 20:50
Som tidligere nævnt i en anden tråd, har jeg har lidt problemer med at min C3 BB fra 1971 sætter ud og skyder i udstødningen... Når motoren har gået et stykke tid og jeg tænder og slukker kan det så være væk fra det ene øjeblik til det næste... herefter kører den fint indtil den igen har stået i mere end en time og er blevet kold... Der er kommet mange fine bud på hvad det kan være og jeg er ved at arbejde mig igennem listen :)
- Jeg har skiftet benzinfilter (det der sidder lige inden karburatoren)
- Jeg har haft det filter der sidder i selve karburatoren skilt ad for blot at konstatere at det var pillet ud (så det var ihvertfald ikke det der var stoppet)
-Jeg har renset det filter der sidder i selve tanken
Jeg har tidligere konstateret vandperler på bunden af tanken og nu skulle det udelukkes at det var det der giver problemerne.. Jeg har i flere omgange haft tilsat karburatorsprit i tanken og hver gang i forholdet 1:30 til 95 oktan benzin. Alligevel var der fortsat perler på bunden så jeg fik fat i en pumpe og fik tømt hele tanken...
Til min overraskelse viste det sig at der var en rødlig vædske i bunden af tanken (ligner faktisk præcis farven på karburatorvædsken) Som man kan se på det billede jeg har vedhæftet var der over en liter af det og det skiller fra benzinen fuldstændigt som vand gør det...:eek:
3290
Efter hvad jeg ved opsuger karburatorspritten vand som dermed bliver opløseligt i benzinen.. er det ikke korrekt forstået? Så det kan jo ikke være karburatorsprit..
Jeg prøvede at tilsætte lidt karburatorsprit til den rødlige vædske og det kunne godt opløses i hinanden. og når jeg derefter tilsatte benzin kunne det også opløses...
Kan det tænkes at det er vand som har taget farve fra karburatorvædsken?
Eller er det mere sandsynligt at der har været noget andet end karburatorsprit i en af de flasker jeg har købt og tilsat?
Nu er hele tanken ihvertfald blevet tømt og der er fyldt ny benzin på... så er jeg spændt på om problemet er løst næste gang jeg skal ud at køre...:driving:
Ellers bliver næste skridt en gennemgang af tændingssystemet...:confused:
- Jeg har skiftet benzinfilter (det der sidder lige inden karburatoren)
- Jeg har haft det filter der sidder i selve karburatoren skilt ad for blot at konstatere at det var pillet ud (så det var ihvertfald ikke det der var stoppet)
-Jeg har renset det filter der sidder i selve tanken
Jeg har tidligere konstateret vandperler på bunden af tanken og nu skulle det udelukkes at det var det der giver problemerne.. Jeg har i flere omgange haft tilsat karburatorsprit i tanken og hver gang i forholdet 1:30 til 95 oktan benzin. Alligevel var der fortsat perler på bunden så jeg fik fat i en pumpe og fik tømt hele tanken...
Til min overraskelse viste det sig at der var en rødlig vædske i bunden af tanken (ligner faktisk præcis farven på karburatorvædsken) Som man kan se på det billede jeg har vedhæftet var der over en liter af det og det skiller fra benzinen fuldstændigt som vand gør det...:eek:
3290
Efter hvad jeg ved opsuger karburatorspritten vand som dermed bliver opløseligt i benzinen.. er det ikke korrekt forstået? Så det kan jo ikke være karburatorsprit..
Jeg prøvede at tilsætte lidt karburatorsprit til den rødlige vædske og det kunne godt opløses i hinanden. og når jeg derefter tilsatte benzin kunne det også opløses...
Kan det tænkes at det er vand som har taget farve fra karburatorvædsken?
Eller er det mere sandsynligt at der har været noget andet end karburatorsprit i en af de flasker jeg har købt og tilsat?
Nu er hele tanken ihvertfald blevet tømt og der er fyldt ny benzin på... så er jeg spændt på om problemet er løst næste gang jeg skal ud at køre...:driving:
Ellers bliver næste skridt en gennemgang af tændingssystemet...:confused: