Side 1 af 1

C3 Differentiale (2)

: 5. apr 2010, 11:41
af pm
I forbindelse med renovering af mit differentiale, ville jeg skifte yokes for at mindske det aksiale slør. Desværre var resultatet ikke helt hvad jeg havde forventet. Det aksiale slør var stadig 3-4mm i hver side.
De yokes jeg bestilte hos ZIP Corvette havde så ringe tollerancer at de de faktisk ikke kan bruges til andet end at forøge mængden af mit jernskrot. Splines var så dårligt lavet at man kunne dreje, med håndkraft, akslen frem og tlbage. Det ville medføre klunklyde eller det der er værre....
Desuden hjalp de ikke på endesløret, stadig 3-4mm.

Spørgsmål: Ligger den store aksiale tollerence i manglende opjustering af spærret?. Diffentialet er monteret med kulfiber positraction, som virker rigtig godt.

Hold da op, det er

: 5. apr 2010, 13:47
af Morten F P
Hold da op, det er da rystende læsning. Det er godtnok skidt, når det nye grej er ringere end det gamle.

Jeg står lidt i samme situation. Jeg har skiftet bøsningerne i bagtøjet, men jeg har stadig de der klonk-lyde fra differentialet (er jeg sikker på), når bilen er driftvarm. Det kan især høres, når jeg accelererer efter en nedbremsning. Jeg har checket kardankryds, og jeg synes ikke, der er slør.
Jeg tænkte også på at bestille nye yokes og kryds, men hvis kvaliteten er for dårlig, sååå....

Det viser sig nu, desværre

: 5. apr 2010, 13:51
af pm
Det viser sig nu, desværre at differentialet er samlet forkert, desuden viser det sig at de tilsendte yokes ikke er defekte, men at man har fiflet med de gamle for at sløre sløret.
Det lugter nok af nyt diff.