Side 1 af 1

Carburator

: 14. jan 2010, 19:13
af jan 924-1056
Hej :seeya:
Og godt nytår allesammen.
Jeg er den heldige ejer af en 454 gen VI HO. Gm anbefaler en 800cfm, jeg kører med min gamle Edelbrock 750cfm
er der korrekt at en Demon kan leverer det samme i en 750cfm som en Edelbrock i 800cfm.
Og er en Demon en bedre carburator end Edelbrocken ?
Mvh
Jan 924

Hej Jan Nu er jeg ikke

: 14. jan 2010, 19:46
af Anders #258
Hej Jan

Nu er jeg ikke ekspert på området, men jeg har selv en Demon 750 cfm på min 427´er (Davids gamle L88´er) og det er absolut ikke dén der er den begrænsende faktor...(det er nærmere bagdækkenes mønster) - så ud fra dét tror jeg sagtens at en Demon 750 vil opfylde dit behov.

Men der er mange andre herinde der er mere kyndige lige på dét område.

Ja Demon er en god

: 15. jan 2010, 05:27
af Rene Scholtz
Ja Demon er en god carburator, har en på min 76

Hej :seeya: Og godt nytår allesammen. Jeg

: 23. jan 2010, 09:32
af Martedal

Hej :seeya:
Og godt nytår allesammen.
Jeg er den heldige ejer af en 454 gen VI HO. Gm anbefaler en 800cfm, jeg kører med min gamle Edelbrock 750cfm
er der korrekt at en Demon kan leverer det samme i en 750cfm som en Edelbrock i 800cfm.
Og er en Demon en bedre carburator end Edelbrocken ?
Mvh
Jan 924


Hvis du skal have fat i en 750 Demon har jeg en liggende.

Hej Martedal Tak for tilbudet, men

: 25. jan 2010, 16:55
af jan 924-1056
Hej Martedal
Tak for tilbudet, men den går jo faktisk fint nok med min Edelbrock 750.
Det jeg vil vide er om jeg vil få mere ydelse ud af evt en Demon og jeg har hørt at Demon giver mere effekt i samme størelse ?
Så jeg skal lige være sikker i min sag, der er jo ikke nogen grund til at udskifte noget der dur, hvis det ikke bliver bedre af det.
Mvh Jan

Karburatoren skal passe til motores

: 25. jan 2010, 20:38
af Tommy
Karburatoren skal passe til motores flow, en 454 er født med en 750 karburator, altså må de to ting stemme overens, derefter dyser man efter ændret knast - udstødning Osv. Det skal lige tilføjes, man kan ikke dyse efter en bedre benzinøkonomi i forhold til fabrikkens indstillinger, har kæmpet med dette i ugevis, og endte med de fabriksmonterede dyser, jeg kunne åbenbart ikke hamle op med bilfabrikkens 80 ingeniører der sidder i karburator afdelingen med deres fancy måleudstyr.