Ventil justering.
: 19. jul 2009, 17:22
Skal det ske med kold eller varm motor?
Danmarks største forum for corvette entusiaster
https://www.club-corvette.dk/forum/
https://www.club-corvette.dk/forum/viewtopic.php?f=25&t=6006
Varm :auto:
Tak Brian, har justeret med kold motor, men syntes jeg kan hører lidt støj endnu. Så jeg prøver lige igen.
Min"nye" headers blev ellers flotte, efter jeg rettede de 2 små buler ud.
Hej John og Brian
Ikke for at gøre mig til ekspert, men jeg vil da mene at du vil komme til at løsne ventilerne når du går fra justering ved kold til varm motor eller hur? Dermed skulle de komme til at støje mere end de gør nu. Er du sikker på der ikke er noget galt?
Og ja, ventilerne skal justeres med varm motor.
(Jeg går ud fra at det er ikke-hydrauliske løftere?)
Hej,
Jeg har hydrauliske løfter i min motor.
Hej.Ikke for og blande mig , men det plejer at være stødstangen man ruller imellen fingerne, indtil at man kan mærke ,at den bliver tungere at rulle.herefter kan man justerer møtrikken langsomt 1 omgang ned
mvh kaare
Du skal jo læse det jeg mener, ikke det jeg skriver! :)
Nå, der er nok ikke sket noget ved det, John kan nok godt regne ud at det er stødstangen der menes...
Karsten
Hej Karsten,
Jeg bruge denne "opskrift" jeg har fået af Piet for et stykke tid siden:
Hvis det er hydrauliske løftere gør jeg følgende.
når vippearmene vipper/overlapper på cylinder #1 så kan du justere ventiler på cylinder #6
spænd vippearmen ned til der lige præcis ingen slup er imellem stødstang og vippearm hverken mere eller mindre
gør det på alle cylindre i denne rækkefølge så skal du kun dreje motoren 1/4 omgang for hver justering
6-1 altså juster #6 når den vipper på #1
5-8
7-4
2-3
1-6
8-5
4-7
3-2
når alle samen er justeret så starter du fra en ende af og giver dem ½ omgang på justerskruen for at give løfteren lidt "preload" nogen giver 1/4 omgang nogle giver 3/4 omgang jeg bruger altid ½ omgang
/John