Side 1 af 1

Elektrisk gåde.

: 6. apr 2009, 14:18
af (udmeldt) C3
Mit Ampere meter står i år på +5 A når motoren ikke er startet. Sidste år stod det på 0 A.

Når motoren er startet står den i år på +25A. Sidste år stod den typisk på +20 A (efter at være stabiliseret d.v.s. har kørt nogle minitter, så startstrømmen er genopladet).

Når jeg træder på bremsen med slukket motor går Ampere metret på 0 A.

Hvem kan løse dette?

C3

Mit Ampere meter står i

: 6. apr 2009, 15:04
af Christian #384

Mit Ampere meter står i år på +5 A når motoren ikke er startet. Sidste år stod det på 0 A.

Når motoren er startet står den i år på +25A. Sidste år stod den typisk på +20 A (efter at være stabiliseret d.v.s. har kørt nogle minitter, så startstrømmen er genopladet).

Når jeg træder på bremsen med slukket motor går Ampere metret på 0 A.

Hvem kan løse dette?

C3

Du skal med det samme holde op med at køre med minitter! Det kan elsystemet ikke tåle.... Det går direkte i ladestrømsfordeleren og overbelaster minitgeneratoren!

Mit Ampere meter står i

: 6. apr 2009, 17:20
af Shark

Mit Ampere meter står i år på +5 A når motoren ikke er startet. Sidste år stod det på 0 A.

Når motoren er startet står den i år på +25A. Sidste år stod den typisk på +20 A (efter at være stabiliseret d.v.s. har kørt nogle minitter, så startstrømmen er genopladet).

Når jeg træder på bremsen med slukket motor går Ampere metret på 0 A.

Hvem kan løse dette?

C3


Mener du at den står på +5A når tændingen er afbrudt? I så fald er den ude af calibrering. Du skriver at den går på 0A når du træder på bremsen. Er det med tænding på? I så fald er det fordi bremselyset bruger ca. 5A og dermed trækker nålen "5A mod minus" = 0A.

Jeg har ikke min Corvette ved hånden (den afgik til maleren for en time siden)så jeg ved ikke om der er en justeringsskrue på ammeteret.

Karsten

Mit Ampere meter står i

: 6. apr 2009, 17:28
af karstenhorn

Mit Ampere meter står i år på +5 A når motoren ikke er startet. Sidste år stod det på 0 A.

Når motoren er startet står den i år på +25A. Sidste år stod den typisk på +20 A (efter at være stabiliseret d.v.s. har kørt nogle minitter, så startstrømmen er genopladet).

Når jeg træder på bremsen med slukket motor går Ampere metret på 0 A.

Hvem kan løse dette?

C3


Hejsa

Måske et nyt AMP meter vil løse problemet :)

Mvh
Karsten Horn

Kære Jan Det er på grund

: 8. apr 2009, 21:28
af Lykkemark
Kære Jan

Det er på grund af sommertid, så snart vi går tilbage til vintertid, står det på 0 amp igen.

Lykkemark