Side 1 af 1

Vaccum i benzintank!

: 18. mar 2009, 17:07
af Gæst
Hej

Jeg var i dag ude for at prøvekøre Vetten. Da den blev varm begyndte motoren at gå ujævnt (Har brugt en del tid på karburering, men mangler en del endnu, før den går perfekt) Men ved nærmere inspektion, opdagede jeg at der var et enormt overtryk i benzintanken:confused:

Har vi ikke en udluftning tilkoblet benzintanken, på c3èrn? Har i andre oplevet lignende? Er det det tilbagevendende returløb problem?

Vh.
Tomas

mener du vacuum eller overtryk?

: 18. mar 2009, 17:41
af Roald #606
mener du vacuum eller overtryk? Nogle af c3 modellerne kører med returløb, andre gør ikke (mener det er nogle få BB modeller). Såvidt jeg husker skal nogle af dem også have ventileret benzinlåg. Jeg så nogle billeder af en vette på corvetteforum der decideret havde suget siderne ind på tanken. Ejeren mente vist selv at det var fordi han havde monteret et tætsluttende tankdæksel...

Hej Roald, Min første konkusion var

: 18. mar 2009, 19:23
af Gæst
Hej Roald,

Min første konkusion var vaccum, men dækslet er nemt at løsne og der frigives luft, så det må være overtryk. (Skal lige tjekke op på det i morgen når den igen bliver startet op). Men tankdækslet har ingen umiddelbar udluftning. Havde tænkt på at bore et 2mm hul i det, men årsagen skal jo findes først:-(


/Tc

Tc, du går den forkerte

: 18. mar 2009, 23:59
af Lykkemark
Tc, du går den forkerte vej. Gider du ikke købe nogle bøger ?

Lykkemark

Det må du vist uddybe

: 19. mar 2009, 07:59
af Gæst
Det må du vist uddybe Lykkemark!?

Så er mit lille problem

: 19. mar 2009, 14:02
af Gæst
Så er mit lille problem løst!

Havde observeret at overtrykket gjorde, at karburatoren stod og dryppede. Har derfor boret et lille hul i tankdækslet, som løste problemet.:)

Positiv dag - Vetten er blevet synet, uden anmærkninger:sifone:


/Tc

Jeps det vil jeg gerne

: 19. mar 2009, 16:13
af Lykkemark
Jeps det vil jeg gerne uddybeTC, jeg kan godt se at mit svar til dig ikke duer.

Jeg skulle have skrevet, Du skulle tage og købe bogen: Chilton Repair and tune up guide Corvette 1963 til 1983.

Her benzinsystemet efter min ringe mening vældig godt og detaljeret beskrevet så det kan forstås af menigmand. Jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendigt at bore et hul i et dæksel. Jeg ville mene at hvis svømmerhuset lækker så er det trykket fra benzinpumpen der er for højt fordi du mangler ordentlig returløb fra pumpen. Men ok hvis det virker så virker det jo.

Lykkemark

Jeg mener at have læst

: 19. mar 2009, 17:14
af Bankmand
Jeg mener at have læst at en 68´r SKAL have ventileret benzin dæksel, hvorimod det ikke er nødvendig på en 69 ;-)

Men tillykke med synet TC ;-)

Hej, Lykkemark, du har fuldstændig ret

: 19. mar 2009, 18:01
af Gæst
Hej,

Lykkemark, du har fuldstændig ret mht. rep håndbogen, jeg skal have købt en.

Du har muligvis også ret i, at der kan være en fejl med returløbet, det må jeg undersøge nærmere.

Jeg har nu nærstuderet mit tankdæksel og efter lidt slipemiddel kom påskriften "VENTED" frem. Men fjederanordningen er stiv som en bryllups p....:-) "Så det uautoriserede hul, er nu ekstra modificering":rofl:


Tak for sparringen -og Tak til Claus -også for oplysningen ift. afgift/ miljøtillæg.

Vh.
Tomas