Hovedleje udskiftning
: 31. jan 2009, 14:30
Hej alle motorkyndige
Efter at have fået det bagerste hovedleje adskilt for at få kunne skifte pakringen kan jeg se at hovedlejerne (eller i hvert fald det ene) er slidte. Man kan se det gullige materiale (messing?) nogle steder! Selve krumtappen ser fin ud. Olietrykket er meget fint så jeg havde egentlig ikke regnet med at de var slidte men det var selvfølgelig lidt naivt med en motor der har gået 140.000 miles:(
Spørgsmålet er så:
Kan man skifte hovedlejerne uden at skille mere ad? Kan man løfte (når motoren vender på hovedet) krumtappen så meget op at man kan komme til at skifte lejerne uden at skulle have mere adskilt?
Lejerne kan jo købes i flere størrelser. Er de stemplet med hvilken størrelse de har eller skal man måle sig frem til det?
Karsten
Efter at have fået det bagerste hovedleje adskilt for at få kunne skifte pakringen kan jeg se at hovedlejerne (eller i hvert fald det ene) er slidte. Man kan se det gullige materiale (messing?) nogle steder! Selve krumtappen ser fin ud. Olietrykket er meget fint så jeg havde egentlig ikke regnet med at de var slidte men det var selvfølgelig lidt naivt med en motor der har gået 140.000 miles:(
Spørgsmålet er så:
Kan man skifte hovedlejerne uden at skille mere ad? Kan man løfte (når motoren vender på hovedet) krumtappen så meget op at man kan komme til at skifte lejerne uden at skulle have mere adskilt?
Lejerne kan jo købes i flere størrelser. Er de stemplet med hvilken størrelse de har eller skal man måle sig frem til det?
Karsten