Spirit of Duntov - Fritz bygger kompromiløs historisk racer.
: 1. feb 2009, 11:21
Et sted på Sjælland bygges der historisk racer baseret på 1965 FIA Homologeret specifikationer, selveste Duntov har skrevet under på at der er bygger 100 stks. 65''''ere med 425 hestes 396''''er:
det er tilladt ifølge reglerne at køre med 427, men på de oprindelige racere stod der 396:
C2/C3 har indbygget bumpsteer (lavet med vilje fra fabrikken), her er sat en klods så vinklen bliver korrekt, tilgengæld er der ingen advarsel når forende kommer:
bur og 130 liters tank bagtil
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=673
rammen forstærket efter GM specs:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=675
bemærk profilerne, dunlopdæk med de rigtige profiler:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=676
varmetråde i forruden så blæser og varmeapperat kan undværes
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=677
j56 bremser forstærket bag bremsekloderne og med dobbelte pinde til at styre klodsene
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=678
sikkerhedshåndtag efter reglerne til at afbryde strøm udfra
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=679
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=680
kabinen er præget af buret:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=681
fjeder fra Guldstrand og bagtøj fra Toms differential:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=682

det er tilladt ifølge reglerne at køre med 427, men på de oprindelige racere stod der 396:

C2/C3 har indbygget bumpsteer (lavet med vilje fra fabrikken), her er sat en klods så vinklen bliver korrekt, tilgengæld er der ingen advarsel når forende kommer:
bur og 130 liters tank bagtil
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=673

rammen forstærket efter GM specs:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=675

bemærk profilerne, dunlopdæk med de rigtige profiler:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=676

varmetråde i forruden så blæser og varmeapperat kan undværes
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=677

j56 bremser forstærket bag bremsekloderne og med dobbelte pinde til at styre klodsene
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=678

sikkerhedshåndtag efter reglerne til at afbryde strøm udfra
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=679

http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=680

kabinen er præget af buret:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=681

fjeder fra Guldstrand og bagtøj fra Toms differential:
http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=682
