Side 1 af 1

Re. Performance sæt fra summit.

: 6. dec 2008, 23:04
af john691
Hej.

Jeg sidder lige og titter på julegaven til den jeg elsker.

Summit har et komplet sæt nr. EDL 2098 og 2099.

Jeg kom så i tvivl om hvorvidt et VORTEC insug kan være under
en 68 big block motorhjælm?

Og er det single eller dual plane insug man bruger til vetter?

Er der nogen som vil give et bud på effectforøgelsen med et af disse sæt
på en 327er?


Hilsenxmas:reddevil:

John

Hej. Jeg sidder lige og titter

: 7. dec 2008, 18:08
af david

Hej.

Jeg sidder lige og titter på julegaven til den jeg elsker.

Summit har et komplet sæt nr. EDL 2098 og 2099.

Jeg kom så i tvivl om hvorvidt et VORTEC insug kan være under
en 68 big block motorhjælm?

Og er det single eller dual plane insug man bruger til vetter?

Er der nogen som vil give et bud på effectforøgelsen med et af disse sæt
på en 327er?


Hilsenxmas:reddevil:

John


Med et dropbase filter skal den nok kunne være der og hvis du trækker (350-327=23 heste) fra passer tallene fint med en 327, det er realistiske opgivelse som passer hvis man har en shortblok i god stand at montere på.

Men kig også på trickflows kits, de er ret lækre, tricksflows topstykker er edelbrocks overlegne både i finish og ydelse, hertil kommer at 420 hestes kittet har 62 cc som passer perfekt til en 327 som grundet den kortere slaglængde ikke laver samme kompression som en 350 på samme antal cc. Der er ikke manifold med i trickflow kittene, men da indsugningsportene er standard er der frit valg på alle hylder, edelbrock laver jo traditionelt rigtigt gode manifold og til gaden ville jeg vælge et godt duelplane indsug så der stadig er lidt bundtræk.

445 hestes kit : http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=TFS-K314-445-405&autoview=sku

420 hestes kit: "http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=TFS-K314-420-395&autoview=sku"http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=TFS-K314-420-395&autoview=sku
:lurk5:

Hej david. Tak for responsen. Hvad er

: 7. dec 2008, 22:21
af john691
Hej david.

Tak for responsen.

Hvad er et :
Drop base filter?

Hvad for en karb. vil du anbefale til 420 hk sættet (gerne med varenummer
fra summit)?

Kender du Tuff Dawg Engines?
Jeg er stødt på dem nogle gange på nettet, men har ingen ide om deres
kvalitet vedr. motorrenoveringer.

Hilsen

John:reddevil:

Hej David. Jeg fandt selv Summits

: 7. dec 2008, 22:52
af john691
Hej David.

Jeg fandt selv Summits forslag til karb.

Men er stadig i tvivl om et Dual plane insug + Holley 750 kan være under
68 big block motorhjælm.

Hilsen

John:reddevil:

Hej David. Jeg fandt selv Summits

: 8. dec 2008, 10:06
af david

Hej David.

Jeg fandt selv Summits forslag til karb.

Men er stadig i tvivl om et Dual plane insug + Holley 750 kan være under
68 big block motorhjælm.

Hilsen

John:reddevil:


Det kan sagtens være der, men du skal have fat på et originalfilter som går ned over karburatoren så luftfilteret nærmest har samme højde som karburatoren:



Du kan godt nøjes med en 650 cfm karburator, men en 750 vil også fungere fint.

Jeg kender ikke Tuff Dawg Engines alias D&J Machine & Performance Engines, men der ligger en del tråde på nettet f.eks : http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-performance/1874032-phoenix-crate-engine-shop.html

Held og lykke med projektet, for sjov satte jeg selv nogle world products toppe på 327'eren som lå i 64'eren da jeg fik den, skal love for at et par gode toppe kan vække en smallblock til live :streger:

Hej david. Har du nogle brugte

: 9. dec 2008, 21:22
af john691
Hej david.

Har du nogle brugte toppe, insug?

Hilsen

John:reddevil:

Hej david. Har du nogle brugte

: 10. dec 2008, 09:31
af david

Hej david.

Har du nogle brugte toppe, insug?

Hilsen

John:reddevil:


Det må jeg jo nok erkende at jeg har en "del" af :leaving: men ellers er ebay ikke så tosset hvis man har lidt tålmodighed og det skal være billigt.