Side 1 af 1

454

: 22. nov 2008, 00:11
af Gæst
Hej

Kan nogen fortælle nogle fakta om dette (454) block nr: 14015445 G 2 P mener at der også står CFD?

Er det en LS6 2boltet 78-90?

Mht. HK så virker det endnu mere forvirrende. Alt fra 290 -425hp (torque 475?) og andre meninger om underdrivelse af hp


Vh.
Tomas

Hej Kan nogen fortælle nogle fakta

: 22. nov 2008, 10:03
af david

Hej

Kan nogen fortælle nogle fakta om dette (454) block nr: 14015445 G 2 P mener at der også står CFD?

Er det en LS6 2boltet 78-90?

Mht. HK så virker det endnu mere forvirrende. Alt fra 290 -425hp (torque 475?) og andre meninger om underdrivelse af hp


Vh.
Tomas


Det kan sagtens være en LS6'er som blev solgt af Chevrolet som alm. reservedel, har du mulighed for at se hvilke numre som står i topstykkerne (tag et ventildæksel af)?

Hej David På topstykket v. side

: 22. nov 2008, 12:44
af Gæst
Hej David

På topstykket v. side står følgende: 14092360 GM3 161 CDF.


Det var sku`godt at jeg skulle tjekke for de numre - for jeg fandt et stykke afknækket metal. Det var knækket af indvendigt på ventildækslet:-(

Desværre har fragtfirmaet klokket i den -ved at smide nøglen væk. Og derfor må jeg have adskilt den, ved tændingslåsen så jeg kan kortslutte den - surt!

Kan derfor ikke tjekke, om motoren fejler noget:-((

Håber sku`at de finder den nøgle!!

/Tc

hej Tomas, Det er tilsyneladende en

: 22. nov 2008, 19:23
af david
hej Tomas,

Det er tilsyneladende en truckmotor, den er lavkomprimeret og laver vel omkring 300 heste med et monstermoment. Topstykker fra GM til bigblock findes i 3 grundversioner (firkantede indsugningsporte "square port" , runde indsugningsporte "round port" og "mini" runde indsugningsporte "peanut port"), dette er versionen med de mindste indsugningskanaler og er lavet for at give godt flow ved lave omdrejninger, tilgengæld sker der ikke meget over 4500 rpm.

Ls6'eren var jo en total vildbasse fyldt op med racestumper, en art L88 med ekstra slaglængde, med headers nemme 600 heste og 10-11 sek på striben.

/david

Hej David Tak for svaret. Mht.

: 22. nov 2008, 20:13
af Gæst
Hej David

Tak for svaret. Mht. hk, så må vi se om der findes performer kit..

Kan man i øvrigt forvente at shipping firmaet også har aftappet gearolie?

Hej David Tak for svaret. Mht.

: 23. nov 2008, 10:07
af david

Hej David

Tak for svaret. Mht. hk, så må vi se om der findes performer kit..

Kan man i øvrigt forvente at shipping firmaet også har aftappet gearolie?


Det er kun benzin de tapper af, synes jeg kan huske en som fik ødelagt kalechen fordi olien fra en automatgearkasse havde dryppet ned under hele turen fra østkysten.:o

Kig evt. på Brodix og Canfield, de holder en god kvalitet:

http://www.brodix.com/heads/raceritebb.html



"http://www.canfieldheads.com/bbc.html"http://www.canfieldheads.com/bbc.html

som Canfield skriver:

Price! Canfield Cylinder Heads use only premium parts. NO JUNK! If you are looking for a .99 cents special, you are in the wrong place. :cheers2:

Tak for info, David. Vh. Tomas

: 23. nov 2008, 10:48
af Gæst
Tak for info, David.



Vh.
Tomas