Side 1 af 3
Første C3 i dk med LS motor
: 2. nov 2008, 00:46
af NybølleAuto
Bilen findes ikke længere grundet traffik uheld. Drivline intakt dog!
Hvis nogen har gidet læse
: 2. nov 2008, 10:45
af Allan#271
Hvis nogen har gidet læse hertil kan jeg kun skrive god søndag, og i er mere end velkomne til at skrive spørgsmål, kritik og jeg vil på bedste vis svare ved lejlighed.
Mvh Tim Ingvorsen
Gidet læse...... ? FEDT indlæg Tim :hurray:
Næste gang du skal ud og trille så læg vejen forbi nabobyen Ganløse :streger:
mv8
Allan
:streger::drool5::drool5::drool5: En flot C3 med
: 2. nov 2008, 10:54
af Lysmand
:streger::drool5::drool5::drool5: En flot C3 med moderne teknik, sådan skal det gøres..... :cheers2:
/Thomas..
Hej Tim
Som sagt er det
: 2. nov 2008, 11:57
af Kenneth Hansen
Hej Tim
Som sagt er det meget populært at lave disse ombytninger i USA, men det er fedt at se at der er nogen som har taget springet her i DK:sifone:
Tillykke med det gode resultat.
Hilsen Kenneth
Hej
: 2. nov 2008, 12:14
af NybølleAuto
Tak for de fine ord.
Måske jeg skulle svinge forbi Ganløse ja:seeya:
Meget interessant, Tim, og fristende
: 2. nov 2008, 18:41
af (udmeldt) C3
Meget interessant, Tim, og fristende at få en moderne motor i C3'en. Meeen får man ikke et chok når man ser en helt moderne motor i en veteranbil, og det er åbenbart også en kæmpearbejde.
De 400 HK SAE i din nye LS motor er gode ægte HK, SAE net der blev indført i 1972.
Derimod er de 571 HK i bb motoren, afhængigt af hvor oplysningen stammer fra antageligvis gamle SAE gross, som man af mærkelige årsager bruger om 'løse' motorer, selv idag.
HVIS det er gamle SAE gross, så viser erfaringen at de er ca. 30% for højt ansat, det kan derfor udmærket tænkes at din C3 rent faktisk ER hurtigere med den nye motor.
C3
[
Når man åbner hjelmen
: 3. nov 2008, 15:35
af Allan#271
[
Når man åbner hjelmen er der ingen tvivl om det ikke er originalt, så om man får et chok af det er vel op til om man er til matching numbers corvetter. Jeg er personligt mere til Custom looket, så derfor er en LS motor en god måde at skille sig ud fra de fleste vetter synes jeg.
Hvor mange har en matching numbers vette ? Kan nok heller ikke skjule at custom looket er in her :drool5:
Hvordan med pladsen ,skulle der ændres ved bremseforstærker , rammen ,styretøj ?
Hej igen Tim, jeg tror
: 3. nov 2008, 17:36
af (udmeldt) C3
Hej igen Tim, jeg tror at jeg husker din gamle motor nu. Det er den der var med til rullefelt hos VAE i Slagelse i sept.2004. Dengang blev den målt til 397 HK på svinghjulet. Den var dagens topscorer! Den er muligvis blevet ændret siden, men hvis den i din tid ydedede tilsvarende, så kan LS motoren godt tænkes at præstere det samme.
Forudsat at LS2 lever op til specifikationen, nemlig 400 HK net. Der er nogen, der sætter spørgsmålstegn ved om de nyere motorer rent faktisk yder det lovede. Jeg ved ikke selv ret meget om det.
Se evt. CCD nyt fra oktober 2004, side 23 hvis du er interesseret. Man kunne tidligere se de gamle numre af bladet her på siden, men jeg er ikke helt klar over hvor de er nu.
C3
http://www.club-corvette.dk/findart.asp?pp=26&nav=1
Tak Roald.
Artiklen med Merlin motoren
: 3. nov 2008, 18:15
af (udmeldt) C3
Nybølle mand
Det ser dæleme godt
: 3. nov 2008, 22:40
af Lykkemark
Nybølle mand
Det ser dæleme godt ud, tak for billederne.
Lykkemark