Q-jet karburator drukner
: 24. sep 2008, 17:08
Jeg har et seriøst problem med min Q-jet karburator.
Da jeg forsøgte at starte bilen igår begyndte benzinen at løbe ud af karburatoren. Den har haft det problem i mindre grad en gang før men her gik det i sig selv igen. Det er jo ikke lige det mest betryggende at have benzin til at plaske rundt i et varmt motorrum!
Jeg adskildte karburatoren (toppen afmonteret) for at komme til svømmerhuset da jeg gik ud fra at der måtte sidde noget skidt i klemme ved svømmernålen. Det ser det imindlertid ikke ud til at der gør!
Er der her nogen her der har haft det problem?
Der er en rebuild label på siden af karburatoren og den ser i det hele taget helt ny ud (jeg overtog bilen for et par måneder siden).
Da jeg kortvarigt havde motoren igang lød det som om den ikke gik på alle cylindre og den røg temmelig kraftigt (ikke så mærkeligt da der jo også løb benzin ind i motoren.
Er jeg tvunget til at hive tændrørene ud og tørne motoren for at få den tømt for benzin eller hur?
P.S. Det er en 1971 350/270
/Karsten
#956
Da jeg forsøgte at starte bilen igår begyndte benzinen at løbe ud af karburatoren. Den har haft det problem i mindre grad en gang før men her gik det i sig selv igen. Det er jo ikke lige det mest betryggende at have benzin til at plaske rundt i et varmt motorrum!
Jeg adskildte karburatoren (toppen afmonteret) for at komme til svømmerhuset da jeg gik ud fra at der måtte sidde noget skidt i klemme ved svømmernålen. Det ser det imindlertid ikke ud til at der gør!
Er der her nogen her der har haft det problem?
Der er en rebuild label på siden af karburatoren og den ser i det hele taget helt ny ud (jeg overtog bilen for et par måneder siden).
Da jeg kortvarigt havde motoren igang lød det som om den ikke gik på alle cylindre og den røg temmelig kraftigt (ikke så mærkeligt da der jo også løb benzin ind i motoren.
Er jeg tvunget til at hive tændrørene ud og tørne motoren for at få den tømt for benzin eller hur?
P.S. Det er en 1971 350/270
/Karsten
#956