Side 1 af 1

kick down?

: 10. jul 2008, 01:01
af Roald #606
Så blev vetten indstillet korrekt og kører nu en hel del bedre. Men kick down funktionen virker desværre ikke. Er der en nem måde fejlfinde den eller hvordan virker den? (th-400)

Em lille sidebemærkning: Nu hvor motoren trækker ordentligt, så kan jeg mærke hvor hårdt gearkassen egentligt skifter under fuld belastning. Hjulene piver blandt andet ved skift fra 1. til 2. gear, men skifter silkeblødt ved normal kørsel.

Er sådan en th-400 virkelig sat så hårdt op fra fabrikken eller har den mon fået et shift-kit engang?

Mvh 

Roald, der skal ind og betale afgift imorgen 

Re: kick down?

: 10. jul 2008, 02:16
af Piet
Kickdown er elektrisk på en en corvette med TH400, der skal sidde en kontakt ved din speeder som aktiverer når du jokker pedalen i bund.

Re: kick down?

: 10. jul 2008, 16:30
af Lysmand
Tager jeg helt fejl, eller kan man ikke også indstille den til, hvornår den skal skifte gear, ved hvilke omdr.?

/Thomas..

Re: kick down?

: 10. jul 2008, 21:31
af Piet
Der sidder en vakum modulator på siden af gearkassen, på den kan man justere lidt på ved hvilke omdrejninger den skal skifte gear, men den har ikke noget med kick down justering at gøre.

re:kick down?

: 12. jul 2008, 11:29
af Roald #606
Mange tak for svarene indtil videre. Jeg har været igang med at kigge lidt. Burde der ikke også sidde en form for kickdown linkage til karburatoren også?

Den original quadrajet er nemlig engang blevet erstattet med en lillebitte holley spreadbore, hvortil der kun går et speederkabel?

Jeg spekulerer lidt over om en tidligere ejer evt. har skiftet karburatoren og derefter slået kickdown funktionen fra?