motor + bremser
: 3. jun 2008, 00:00
Efter en herlig Weekend med over 300 km. på tælleren må jeg lige spørge specialisterne til råds.
Jeg har haft lidt problemer med tomgang det sidste års tid, Ruller og ryster lidt, så efter demont. af hele udst. system, for ombygn. til nye potter kiggede jeg op i udst.manifolder (headers), det så ok ud, pænt sorte fra alle 8 porte, på nær fra cyl. 5, var meget lys (næsten hvid), er det et tilfælde eller er det flere problemer at vente???. Der er lige skiftet tændkabler.
Og i et stykke tid tid har det lydt som om man ';taber værktøjskassen'; når man kører over et bump på vejen og dem er der jo mange af.
Så efter lidt eftersøgning viste det sig at være bremseklodserne på v/forhjul der var meget løse og derfor ';hoppede'; og sagde klank og klonk. Det er meget at de klodser kan larme så meget. Men de skulle aldrig være pillet af, for der startede problemerne da først. De bremseklodser er da noget svære at få på plads igen
Jeg fik da konstateret at ingen stempler sidder fast, og jeg fik set at det er et spøjst system, med de ';meget løse'; stempler, og det krævede ny udluftning af forbremser for at få det til at virke igen.
Nu har jeg rodet med calipre i over 30 år. og har da aldrig set det system med de meget ';vaklende'; stempler før, er det normalt eller hvad, og der kom også bremsevæske ud, og derfor skulle der udluftes.
Jeg overvejer at renovere calipre, men er det nødv. nu når de er så løse, men dog lidt utætte.???, og vil det hjælpe med O-rings rep. sæt.
Hvor køber man foriøvrigt en ny Lamda sonde, da det ikke er en ';hyldevare';
Nå, men hvis der er nogle der er friske på en melding om motorproblemer, og bremseprobl. så lad høre fra jer.
Erik
Jeg har haft lidt problemer med tomgang det sidste års tid, Ruller og ryster lidt, så efter demont. af hele udst. system, for ombygn. til nye potter kiggede jeg op i udst.manifolder (headers), det så ok ud, pænt sorte fra alle 8 porte, på nær fra cyl. 5, var meget lys (næsten hvid), er det et tilfælde eller er det flere problemer at vente???. Der er lige skiftet tændkabler.
Og i et stykke tid tid har det lydt som om man ';taber værktøjskassen'; når man kører over et bump på vejen og dem er der jo mange af.
Så efter lidt eftersøgning viste det sig at være bremseklodserne på v/forhjul der var meget løse og derfor ';hoppede'; og sagde klank og klonk. Det er meget at de klodser kan larme så meget. Men de skulle aldrig være pillet af, for der startede problemerne da først. De bremseklodser er da noget svære at få på plads igen
Jeg fik da konstateret at ingen stempler sidder fast, og jeg fik set at det er et spøjst system, med de ';meget løse'; stempler, og det krævede ny udluftning af forbremser for at få det til at virke igen.
Nu har jeg rodet med calipre i over 30 år. og har da aldrig set det system med de meget ';vaklende'; stempler før, er det normalt eller hvad, og der kom også bremsevæske ud, og derfor skulle der udluftes.
Jeg overvejer at renovere calipre, men er det nødv. nu når de er så løse, men dog lidt utætte.???, og vil det hjælpe med O-rings rep. sæt.
Hvor køber man foriøvrigt en ny Lamda sonde, da det ikke er en ';hyldevare';
Nå, men hvis der er nogle der er friske på en melding om motorproblemer, og bremseprobl. så lad høre fra jer.
Erik