Hvad er der nu galt med psi?

De fleste dæktryksmålere viser da både psi og bar. Nå men ellers er der talrige omregnere f.eks. her:
http://www.kaih.dk/psibar.htm
Der er ingen der kan sige dig præcist hvad dæktrykket SKAL være. Denne dæk og hjulkombination var jo ikke kendt dengang bilen blev bygget. Og det afhænger også lidt af hvordan og hvor hurtigt du vil køre.
Dæktrykket iflg. instruktionsbogen var så lavt som 24 psi. (1,65 bar), og normalt anbefaler man lidt højere tryk til en lavere profil.
Jeg vil gætte på at 1.8 - 2,0 bar vil være passende. Men jo hurtigere og jo hårdere igennem svingene jo højere tryk.
C3
Et nyt spørgsmål:
Jeg kontrollerede tilfældigvis mine dæktryk idag. Underligt nok var de alle 4 3,0 bar. Jeg kan have pumpet dækkene op i vinter. Og i så fald til 1,8 bar. Men kan trykket virkelig stige med over en bar fra vinter til sommertemperatur? Nogen der har oplevet det?
Det viste sig - naturligvis - at det var min dæktrykmåler der var gået grassat i vinterens løb. En kontrol oppumpning på en tankstation med et tilforladeligt Mahle pumpeaggregat afslørede.
Det er naturligvis umuligt at trykket kan ændre sig en bar fra vinter til sommer.