Jeg har placeret min blæserkontakt i returledningen. Som vist. Der er mange mulige gode placeringer, men denne finder jeg rigtig og logisk.
Hvis kontakten sidder som vist er det vel passende at starte blæseren ved en temperatur tæt på det termostaten åbner ved. Altså når alt vand i køleren er oppe på termostat temperatur, så starter blæseren.
Du kan jo eksperimentere lidt med at starte den senere.
Hvis blæserkontakten placeres ved indløbet eller i nærheden deraf risikerer men den ulogiske situation at starte blæseren for tidligt, altså inden ALT vandet i køleren er oppe på driftstemperatur - det er der ingen grundt til.
Jeg har iøvrigt til denne sæsom sat en 190 gr F termostat i, istedet for den gamle 180 gr. F. Jeg syntes at motoren især i ydersæsonen kørte for koldt.
Min elblæser kører ALENE når bilen holder stille eller næsten stille. Den starter aldrig ved hastigheder over 20-30 km/h.
Siden billedet blev taget har jeg iøvrigt skiftet til en plasticventilator, der er en pusher. Den sidder nu foran køleren.
C3