Side 1 af 1
Mekaniske rulleløftere
: 10. dec 2007, 14:48
af Christian #384
Jeg er blevet tilbudt et sæt nye mekaniske rulleløftere til en super lav pris på grund af et fejlkøb. Jeg er dog blevet frarådet at bruge dem til en gademotor da levetiden skulle være kort for netop de mekaniske løftere. Men nu har jeg jo muligheden for at konvertere til mekaniske løftere med customknast for det samme som en ';out of the box'; knast med almindelige løftere.....
Hvad er jeres erfaringer??? Skal jeg glemme det?
Motoren er en almindelig smallblock.
8 af løfterne er offset! men ifølge nummeret er de beregnet til en smallblock med
alutoppe.
http://www.iskycams.com/productdisplay.php?productnumber=1271-LO-185&sku=4218&hdwt=31101&loc=101&dealer=no

Christian #384

re:Mekaniske rulleløftere
: 10. dec 2007, 15:23
af david
Offset løftere er ikke til 23 graders topstykker, de er f.eks. til 18 graders eller 14 graders fordi stødstængerne sidder anderledes/bedre flow/mere plads til portene. Rulleløftere, hydraliske eller mekaniske er fine til gaden, men de kræver en rulleknast ellers æder de hurtigt en støbejernsknast som man almindeligvis kører med.
Re: re:Mekaniske rulleløftere
: 10. dec 2007, 16:14
af Christian #384
David..... Du er fandme hurtig

.... Jeg kan godt se fidusen... Så kan jeg ikke bruge dem. De er til salg for 1.500,- Nye i kasse. Hvis der er nogen der vil bytte til et sæt ikke-offset rulleløftere er jeg også interesseret! Prisen for et sæt løftere som disse er $702,99 hos Summit.....
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=ISK%2D1271%2DLO%2D185&autoview=sku
Christian #384
Re: re:Mekaniske rulleløftere
: 10. dec 2007, 18:13
af Piet
Jeg er ikke enig i at mekanisk rulleløftere er egnet til almindelig gadebrug, det er dog korrekt at det kan lade sig gøre at bruge dem, problemet er bare at levetiden er kort, inspektion af mekaniske rulleløftere er påkrævet for hver 3000miles.
og jeg snakker ikke om at stille ventiler, nej det er helt ned til løfterne og inspicere.
Så hvis du vil have noget som er servicefrit så er det hydraulisk løftere, enten flattappet eller roller.
Desuden er der ikke nogen grund til at vælge mekanisk frem for hydraulisk hvis du har en motor som arbejder bedst under 6500 rpm, det er nemlig i omdrejningspotentialet den store forskel ligger i de 2 typer.
Husk at de løftere du skal bruge Christian skal være ';retro rollers'; dvs de skal passe til din gamle blok.
re:Mekaniske rulleløftere
: 10. dec 2007, 19:18
af david
Jeg har kørt med de samme Crower mekaniske rulleløftere i over 10 år på gaden uden problemer, den er ikke blevet sparet og det endda med en rigtig væmmelig knast :-)
Re: Mekaniske rulleløftere
: 10. dec 2007, 23:33
af Allan#271
Christian du lavede et indlæg om overliggende knast aksel på et tidspunkt .
Blev det ved tanken eller er der for mange børne sygdomme forbundet med dem + for dyre ?
Re: Mekaniske rulleløftere
: 11. dec 2007, 09:32
af Christian #384
Hej Allan
Det var ikke overliggende knastaksler. Derimod var det 16 ventilede toppe (32 ialt :-). De kører med central knast, men har dobbelte vippearme der hver betjener henholdsvis 2 udstødnings- og 2 indsugningsventiler.....
Jeg kender ikke til nogen der har erfaring med dem...... Hvem kommer først?
http://www.araoengineering.com/4vs2.htm

Re: Mekaniske rulleløftere
: 11. dec 2007, 10:06
af Roald #606
De ser spændende ud, men 8000$

kan man vist få en rimlig fin normal motor?
Re: Mekaniske rulleløftere
: 11. dec 2007, 17:56
af Allan#271
jep. central knast og 32 ventiler nogen der har læst / hørt om erfaringer om disse ?