Side 1 af 1
Gearkasserør / slanger
: 9. jul 2007, 19:46
af Bankmand
Der går 2 rør fra gearkassen og ind i køleren...... På min er der monteret slange på rørerne og igen på en studs på køleren.
spørgsmålet er:
1) SKAL der være rør hele vejen? eller er det ok med slange det sidste stykke vej ?
2) Hvad tid går der med at pille køleren af ?
PFT / Claus
Re: Gearkasserør / slanger
: 9. jul 2007, 20:47
af Lykkemark
Jeg vil også gerne vide noget i den forbindelse. Jeg skulle ud og trille en tur idag, og bedst som jeg kommer afsted, ser jeg røg i bakspejlet. Jeg stopper kareten kikker ned under bilen og der tapløber det ud med rød olie.
Olien løber ud fra forenden, jeg antager at der er en oliekøler i 'køleren' for olien er har fulgt slangen/røret og dryppet ned på højre udstødning. Som følge af 'olietomhed' vil bilen ikke køre.
Jeg antager at man har lavet et slange/rør/slange system af hensyn til at tinge ikke skal kunne vibreres over ?
Hvordan reparerer jeg nemmest og hurtigst det her, jeg har ingen lift endnu ?
Er det dexron 3 man skal købe og hvor meget ?
Hvor exakt hælder man dexronnet på ?
Skriiig
Lykkemark
Re: Gearkasserør / slanger
: 9. jul 2007, 21:00
af Piet
der skal sidde slange imellem rør og studser i køleren netop for at tage vibrationer
køleren er nem at tage af, det som kan drille er kølershroud.
dextron III er fin
olien hældes på i højre side (passagersiden) helt oppe ved firewalen sidder der en oliepind til gearkassen.