Side 1 af 1
Overtryk?
: 22. apr 2007, 13:23
af Steffen
Når jeg har 'bruger' motoren godt, er der oliespild ud af breather i førersiden, jeg kan se det løber hen/ned af ventildækslet. Der er også en breather i den anden side og den spilder ikke noget. Der går en slange fra dækslet i passaserersiden til luftfilterkassen, og der er heller ikke oliespor i luftfilterkassen -se evt. billede af motor under profilen. Hvad kan det skyldes?
mvh.
Steffen
Re: Overtryk?
: 22. apr 2007, 17:27
af david
Overtrykket opstår ved 'blowby' altså at trykket fra forbrændingen giver overtryk i krumptaphuset når noget af det passerer ringene, ved hård belastning er der mere blowby og olietågen fra krumtaphuset herfra vil forsøge at komme ud. Hvis du monterer en pcv-ventil(som på en originalmotor) i det ene ventildæksel som skal have manifoldvacuum tror jeg problemet forsvinder. Hvis det skal gå vildt for sig kan man også købe vacuumpumper som laver undertryk og derved forhindrer at olietåger og olie kommer ud af motoren.
Re: Overtryk?
: 23. apr 2007, 16:55
af Piet
Det er meget vigtigt at ventilcoversne er 'Baffled' dvs et afdækningsskjold under breatheren inde i ventildækslet ellers vil olien blive smidt direkte op i breatheren.
du skal have en pcv (positive crankcase ventilation) ventil i det ene dæksel og den bør forbindes til en vacuumport på kaburatoren, det er ikke noget man putter på racermotorer :) ligesom man også er ligeglad med vacuumavancering til tændingen, men på en gademotor er det et must for at ungå de genere det giver at køre uden.
hvis du feks lukkede hullerne i dækslerne så ville du højst sansynligt blæse pakninger ud eller skyde oliepinden op etc..