Karburator broblemer

Teknisk relateret snak
mgt1982-1357
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. nov 2010, 12:32

Karburator broblemer

Indlægaf mgt1982-1357 » 6. maj 2016, 21:45

Hej folkens.

Jeg var ude at køre den første på en tur i min covette c3 fra 69. med en Holly karburator med 4 kamre

den gik i stå ved et lyskryds. Efter et par forsøg fik jeg gang i den igen, men den stoppede igen ved næste lyskryds.

Jeg åbnede moterhjelmen og afmonterde luftfilteret, og så (Motoren var slukket) at kaburatoren forsat blev ved med at pøse benzin in i motoren. jeg fik afmonteret alle tændrør og fjenede tændings kablet og så tørnede jeg motoreren hvor at 2 af cylindere var fyldt med benzin. Ved hjælp af lidt værktøj fik jeg renset kaburatoren og den holdt op med at lække mere benzin ind nædvendigt. jeg vendte om og kørete hjem. Jeg nåede lige hjem i garagen så opstod problemet igen. Jeg har nu bestilt et komplet overhaling kit til min karburator.

Mit spørgsmål er, hvad præcist foråsager kaburatoren til pøse mere benzin ind nødvendig ???



Det er kun 2 dyser der har problemet og de sidder på den samme side og bruger det samme benzin kammer

Kunne det være den ene flyder der er utæt ?

flyderen har ikke sat sig fast den bevæger sig frit og let op og ned.

Da jeg kørete den sidste tur inden vinteren var der ikke noget galt med karburatoren.

Jeg kunne konstatere at div pakninger skal skiftes,


m

Firefighter
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12. maj 2015, 07:15

Hej Magnus, jeg har selv en

Indlægaf Firefighter » 6. maj 2016, 22:17

Hej Magnus,

jeg har selv en C3 fra '68 som er udstyret med en Rochester karburator og sidste år havde jeg nøjagtig samme problem.
Det var svømmeren som var utæt. Den ene dyse fungerede fint, men den anden pøsede bare benzin ind.
Da jeg fik afmonteret svømmeren kunne man høre benzinen skvulpe rundt.
Men en ny svømmer og nåleventil samt nyt ventilsæde løste problemet.

Mvh.
Kim

mgt1982-1357
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. nov 2010, 12:32

Det var også det jeg

Indlægaf mgt1982-1357 » 7. maj 2016, 09:27

Det var også det jeg havde på fornemelsen. Men for at være sikke det du kalder svømmer er det ikke det jeg kalder flyder, (Jeg kender ikke det tekniske ord for det) ?

JEg havde engang det samme problem på en gammel MZ motorcykel :-)

Firefighter
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12. maj 2015, 07:15

Jep svømmer / flyder, samme

Indlægaf Firefighter » 8. maj 2016, 21:25

Jep svømmer / flyder, samme funktion :thumbs:

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Det er sjældent selve svømmeren

Indlægaf Piet » 10. maj 2016, 10:46

Det er sjældent selve svømmeren som er problemet, for det meste er det nåleventilen som er utæt eller rettere o-ringen som skal lukke tæt omkring nåleventilen.

mgt1982-1357
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. nov 2010, 12:32

Hej. Nu fik jeg et overhaling

Indlægaf mgt1982-1357 » 29. maj 2016, 08:08

Hej.

Nu fik jeg et overhaling kit til kaburatoren og efter at have set film og læst i manualer om kaburatoren tænkte jeg at det kunne jeg godt gør emed lidt held.

Efter jeg fik kaburatoren monteret på motoren spyttede den benzin ud det forkerte sted (Se billede) Enten har jeg gjort noget forkert eller også skal der indstilles noget.

så nu har jeg 2 muligheder

1 At der er nogen der kan vejlede mig til at få justeret min kaburator over dette forum.

2. at der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at insdtille min kaburator. Jeg kan sagten komme ud til folk med min kaburator, men jeg kan af gode grunde ikke komme med bilen,

mvh
Magnus

.10024
Vedhæftede filer
kaburator.jpg
kaburator.jpg (65.51 KiB) Vist 13261 gange


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster