Side 1 af 1

Montering af indsugningsmanifold

: 29. mar 2013, 10:34
af CV70
Hej

Jeg skal monterer et aluminiums indsug fra Edelbrock på min Chevrolet, med en 350 motor.

Med hvilket moment skal de 12 bolte spændes?

MVH CV70

Hey Jeg fandt nedenstående, via google: http://www.chevyhiperformance.com/howto/45759/viewall.html Carefully

: 29. mar 2013, 21:55
af Bluevet
Hey

Jeg fandt nedenstående, via google:

http://www.chevyhiperformance.com/howto/45759/viewall.html

Carefully place the intake on the heads and line up all the bolt holes. Start all the bolts before tightening. Torque the bolts in a circular pattern moving from the center out. Edelbrock’s torque spec is 25 lb-ft.
Read more: http://www.chevyhiperformance.com/howto/45759/viewall.html#ixzz2Oxqx2Q5G

Hej Bluevet Tak for links. Det

: 30. mar 2013, 09:43
af CV70
Hej Bluevet

Tak for links. Det var lige hvad jeg kunne bruge.

MVH Dan :-)

Det er vigtigt at du

: 2. apr 2013, 10:25
af Piet
Det er vigtigt at du ikke spænder boltene ned på en gang, når jeg montere indsug så spænder jeg alle bolte ned med fingrerne og derfeter med værktøj 1/4 omgang hele vejen rundt indtil de rammer momentet, husk ikke at bruge de medfølgende gummi eller kork pakninger til enderne af manifoldet, læg en 1cm høj motorsilikone pakningspølse ved begge ender som trækkes op over indsugningspakningerne og rundt omvandkanalerne (kun 1mm på pakningerne).

Velbekomme, jeg har selv fået,

: 9. apr 2013, 19:24
af Bluevet
Velbekomme, jeg har selv fået, storstilet hjælp, via dette forum...

Bedste hilsner
Carsten

Det er vigtigt at du

: 22. apr 2013, 22:58
af CV70

Det er vigtigt at du ikke spænder boltene ned på en gang, når jeg montere indsug så spænder jeg alle bolte ned med fingrerne og derfeter med værktøj 1/4 omgang hele vejen rundt indtil de rammer momentet, husk ikke at bruge de medfølgende gummi eller kork pakninger til enderne af manifoldet, læg en 1cm høj motorsilikone pakningspølse ved begge ender som trækkes op over indsugningspakningerne og rundt omvandkanalerne (kun 1mm på pakningerne).


Tak Piet, for dit svar og gode tips.

Dine råd er fulgt til fulde og motoren kører helt kanon og alt er tæt.

Ny karburator, indsugningsmanifold og diverse slanger gør underværker, specielt vakumslangen, der går fra bremseforstærkeren til karburatoren. Der var en flænge i, på 7-8 mm under den 20 årige slange flex.

Og så har det pyntet at udskifte det 43 årige gamle setup, syntes jeg.

7146

Vette hilsen
Dan