Projekt flere heste i en 76'er

Teknisk relateret snak
Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Med hensyn til Holley Avenger

Indlægaf Piet » 8. apr 2013, 08:41

Med hensyn til Holley Avenger indsprøjtningen så er det hellt korrekt at det er en throttlebody injection, så den fylder ikke mere end en normal kaburator og der skal ikke skiftes indsugningsmanifold.

Jeg har monteret mange indsprøjningssystemer på chevy V8 igennem de sidste 4-5 år og det har langt fra været tilfredstillende.
her er mine erfaringer med nogle forskellige mærker

MSD ATOM = Bøvlet og dårlig support, kom dog til at virke
POwerinjection1 = alt for mange børnesygdomme og dårlig kvalitet
Poweinjection III = stadig bønesygdomme i softwaren og stadig for dårlig kvalitet.
Accell = ALT for dyrt, sindsyge dyre reservedele, lousy support og helt utroligt svært at justere ind, det skal på rullefeldt og justeres ind af en proff, købte et anlæg til 6800usd til en bådmotor og de gad ikke engang skifte en defekt føler på garantien.
Holley avenger= har monteret det på 3 motorer nu , der var problemer med det ene anlæg som viste nogle mærklige RPM data, feks druknede bilen i tomgang fordi anlægget sagde at den svingende imellem 1000 og 2800rpm, vi fandt dog ud af at det var MSD anlægget på bilen som lavede støj, Holley sendte promte opdateret software med større buffere for at reducere støjproblemet, og det virkede, den ene bil var en temmeligt vild BB i en Corvette C3 som havde mange problemer med vacuum pga hård knast og mange problemer med at den skød baglæns o.l, det forsvandt alt sammen da vi monterede anlægget, jeg skulle ingen justering lave da det indstillede sig selv efter en køretur.
FAST= god support men masser af bøvl med justering, kom dog til at virke.


Med hensyn til tænding så findes der mange mærker derude og jeg kender slet ikke dem alle, dem jeg bruger er selvfølgelig dem jeg forhandler til 1295.- det er procomp tændinger som er produceret i fjernøsten (alt MSD er iøvrigt produceret i fjernøsten idag)
Der er dog lige den hage ved C2 og C3 med mekanisk drev til omdrejningstælleren at denne tænding er en del dyrere pga udtaget, så selvom tændingen er den samme så koster den noget mere.

(udmeldt) Niels E
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. apr 2010, 21:44

Hej. Jeg monterede - lige før

Indlægaf (udmeldt) Niels E » 13. apr 2013, 09:07

Hej.

Jeg monterede - lige før sæsonafslutning sidste år -et PowerJection III fra Professional Products på min C3 SB. Jeg fik ikke kørt meget pga vejret, MEN det jeg nåede var som at få ny motor og er foreløbig rigtig godt tilfreds.

Mht kvalitet, så er det rigtig, som Piet nævner, at man ved at kigge på nettet får indtryk af at noget kunne være bedre. Jeg havde også selv en lidt uheldig oplevelse, hvor motorstyringen brændte af efter de første 15min :-(. Min styring var en flere år gammel (men ubrugt) version, MEN, da jeg kontaktede firmaet, sendte de uden beregning, og over weekenden, den nyeste model som fungerer perfekt. Jeg tror de tidligere har haft lidt problemer med at en "dårlig" stel giver problemer - og har forbedret deres sidste version (med "Spark Control" som de kalder det).

Der er rigtig god support fra en omfattende forumside med enkelte meget hjælpsomme og vidende personer. Montering var simpel og hurtigt overstået. Mulighederne for justering er uendelige, hvis man vil. Hvis ikke, kan man bruge en "wizard" og "self-learning" der hurtigt får bilen ud at køre.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvordan det går når jeg får lidt flere timer på systemet, men indtil nu er jeg rigtig optimistisk.

Kontakt mig endelig for yderligere erfaringer.

/ Jan


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster