Side 1 af 1

Hjelm isolering

: 16. feb 2013, 20:38
af Maskinmester
Hej igen

Jeg har valgt at skifte min hjelm ud til en L-88, men hvad ville i vælge at ligge på indersiden som isolering og finish. Jeg har fundet noget på ebay som hedder hood liner - har nogen erfaring med dette eller måske nogle andre forslag?

http://www.ebay.com/itm/1968-1982-C3-Corvette-Hood-Liner-Insulation-Pad-/190797446642?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACorvette&hash=item2c6c69fdf2&vxp=mtr

VH
Rasmus Spange

Hej Rasmus Skum kan suge benzindampe.

: 18. feb 2013, 01:49
af Lykkemark
Hej Rasmus
Skum kan suge benzindampe. Så lad være med det.

Lykkemark

Hvis du skal have hjelmen

: 18. feb 2013, 19:40
af Anders #258
Hvis du skal have hjelmen malet, kan du også bede maleren gel coate og spartle bagsiden. Så kan den enten indfarves i bilens farve, eller alternativ silke-mat sort.

Smag og behag er selvfølgelig meget forskelligt - men for mig er "enkelthed" i højsædet, og jeg synes en enkel indfarvet hjelm uden alt for meget isolering og pynt er langt flottere end diverse isoleringsmateriale.

God fornøjelse - og husk at poste billeder af det færdige resultat!

Hej Maskinmester Undskyld jeg lige låner

: 25. feb 2013, 12:52
af MNN
Hej Maskinmester
Undskyld jeg lige låner din tråd, men det er om det samme emne.
Da isoleringen i min hjelm (årg. 74 SB) efterhånden er blevet grimt, har jeg invisteret i nyt fra Ecklers.
Mit spørgsmål er så vedr. evt. maling af undersiden i stedet for isolering. Kan varmen fra motoren ikke ødelægge lakken på henholdsvis inder og yderside. Jeg mener, isoleringen må jo sidde der af en grund?.
Der er ingen tvivl om at en lakeret inderside er betydelig kønnere end isolering, men tør jeg?

På 68-69 ere er der

: 25. feb 2013, 16:50
af Eva og Poul
På 68-69 ere er der ingen isolering , har selv malet indersiden og der er andre som har motiver lakeret , der er ingen problemer hverken med misfarvning eller andet !

Undersiden af hjælmen på Grønærten

: 25. feb 2013, 18:24
af Allan#373
Undersiden af hjælmen på Grønærten blev spartlet og lakeret i bilens farve hos den lokale "LakXperten i marts 2009.
Dernæst fik jeg fremstillet et 74'er logo ø 380 m/m hos det lokale skiltefirma.
Det er femte sæson vi skal ud på nu, og det holder fint, ingen varmeproblemer.
Motoren er godt nok en LT1 fra 1994, men jeg tror ikke det gør den store forskel.

7673
Mvh
Allan

Jeg spartlede og malede også

: 25. feb 2013, 20:50
af Piet
Jeg spartlede og malede også min L88 hælm, men hold da helt ferie et kæmpe arbejde, bagsiden på disse aftermarkethjælme er mere ru end et råkostrivejern det tog mig det meste af en uge at spartle og slibe det, men det så godt ud da det var færdigt.

6924