Side 1 af 1

indsug

: 19. jan 2013, 05:50
af Ole Christensen
Jeg har en c3 350 sb-200 hk-med orginal indsug og rochester carb,-syntes den er lidt sløv-vil det hjælpe at sætte nyt indsug-og carburator på-hvis ja ,hvad skal jeg så købe??

Hej Ole. Det er lidt svært

: 19. jan 2013, 10:48
af mathiasen
Hej Ole.
Det er lidt svært at svare på når vi ikke ved noget om resten af din motor.
Din carburator kan normalt føde meget mere end 200 heste, dyste rigtig, hvis vognen har org udstødning og måske cat, er der meget at hente ved at bygge om til headders og andre rør.
Det hjælper ikke meget at give motoren bedre "åndedræt" hvis den ikke kan komme af med luften igen.
Prøv at søge på de forskellige sider der er på nette, så er der rigtig rigtig mange måder at forbedre en smallblock på.
Hk Ole

Hej -tak for svaret-Det er

: 19. jan 2013, 11:40
af Ole Christensen
Hej -tak for svaret-Det er en ORIGINAL 1972 350 sb med banan manifold og originale sidepipes fra en 1969--men jeg vilvære ked af at skifte knast osv. da den går rigtig godt i motoren.

Nej du vil ikke vinde

: 19. jan 2013, 20:08
af Piet
Nej du vil ikke vinde noget ved at skifte indug/karburator, med mindre din gamle kaburator er direkte defekt.
skift af knast er altid et kompromis imellem godt bundtræk og højeomdrejninger/flere HK, hvis du vil have maksimalt bundtræk og rolig tomgang så skal du nok overveje nye topstykker og en godt tilpasset knast.
original sidepipes fra 69 er ret restriktive ved højere omdrejninger så de vil modarbejde en omdrejningsforøgende (flere HK) knast

Så må jeg lære at

: 20. jan 2013, 00:57
af Ole Christensen
Så må jeg lære at styre mit temperament-ellers må der nye toppe på--TAK for nogle seriøse svar !!:bus:

Selv tak Ole. HUsk at hvis

: 20. jan 2013, 08:43
af Piet
Selv tak Ole.
HUsk at hvis du kigger efter nye topstykker så skal de have de mindst mulige intake runners men bedst mulige flow (brodix IK180 er fantastiske i den henseende) med den kombination får du bedst muligt bundtræk.